رئیس دادگستری استان کرمان:

سران طوایف از نفوذ کلام خود برای وحدت بیشتر استفاده کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سران طوایف باید از نفوذ کلام خود برای وحدت بیشتر و حراست از نظام استفاده کنند.

حجت الاسلام حمیدی در مراسم ششمین گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان که در دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه تکیه انقلاب به مردم است و به پشتوانه مردم، انقلاب این راه را طی کرده است، گفت: مردم با اهدای جان و مال و تقدیم شهدا این نظام را حفظ کردند و در آینده نیز با حضور ا مردم انقلاب حفظ خواهد شد.

او یکی از مهم‌ترین رکن حفظ این انقلاب را مردم عنوان کرد و افزود: اگر تمام توطئه‌هایی که دشمنان علیه نظام انجام دادند، تقسیم می‌شدند مطمئن باشید همه این کشور‌ها از هم می‌پاشیدند؛ ولی همه این دسیسه‌ها علیه ملت ایران صورت گرفت و با استقامت مردم خنثی شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان داشت: مردم با حضور خود در این شرایط حساس کنونی مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد.

او خطاب به حاضران افزود: شما سران طوایفی هستید که جایگاه و نفوذ کلام دارید و باید از این نفوذ برای حفظ وحدت و نگه داشتن مردم استفاده کنید و شما نقش مهمی در حفظ و حراست نظام دارید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان نقش بی بدیل سران طوایف و علما تصریح کرد: در سند تحوال قضایی جایگاه بسیار مهم و تاکیدات فراوانی در استفاده از نقش مردم پیش بینی شده است.

او به ظرفیت صلح و سازش اشاره کرد و گفت: پرونده‌های پیچیده و مشکلات بزرگی را شما مردم از دوش قوه قضائیه برداشتید و در صلح و سازش آثار و برکات حضور مردم در عرصه کمک به مردم قابل توجه است.

حجت الاسلام حمیدی با توصیه به کارکنان قوه قضائیه مبنی بر اینکه به مردم اعتماد کنید و پرونده‌هایی که قابل صلح و سازش است به مردم ارجاع بدهید، افزود: با رعایت عدالت پرونده‌ها از جمله پرونده‌های قتل به صلح و سازش ختم شود و اجرای حکم قصاص به حداقل برسد و همچنین اختلاف‌های خانوادگی به حداقل برسد و طلاق کمتر شود.

او با اشاره به اینکه با کمک مردم، علما و روحانیون می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کرد، تصریح کرد: برخی از آمار و جرائم، آسیب‌های اجتماعی موجود زیبنده نظام اسلامی نیست و رفع این مسائل نیازمند کمک سران طوایف، علما، مصلحین حکمین قرآنی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: هر چه بتوانیم از گزارش و اعتماد مردم استفاده کنیم موفق تر خواهیم بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.