در ششمین همایش علما وسران طوایف جنوب وشرق کرمان مطرح شد؛

سران طوایف استان کرمان پیشتاز عرصه صلح وسازش

معاون دادگستری کرمان گفت: امسال ۲ هزار و ۶۷۸ پرونده با مشارکت مردم، سران طوایف و معتمدان منجر به صلح و ساز شده است.

سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان امروز در ششمین گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان که در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و مسئولیت اجتماعی موضوع مهم و کلیدی در جامعه است و برابر قانون پیشگیری از جرم بر دستگاه قضایی گذاشته شده است.

او افزود:این مساله فرا قوه‌ای و مشارکتی است و زمانی می‌توانیم موفق باشیم که بتوانیم از ظرفیت متنفذین و معتمدان استفاده کنیم.

او بیان کرد: سه مولفه مسئولی آفرینی، مشارکت و تعامل در پیشگیری از جرم نهفته شده است.

قویدل گفت: از سال ۹۶ میثاق نامه عدالت و امنیت در استان کرمان با همکاری شورای تامین با محوریت دادگستری و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم همایش کلید خورده و ما امروز شاهد ششمین گردهمایی داریم.

او با تصریح کرد: از سال ۱۳۹۹ تاکنون ۷ هزار و ۷۵۸ پرونده به مصالحه و سازش ختم شده است و این موضوع نشان از تاثیر و همراهی سران طوایف دارد.

او با بیان اینکه با مشارکت گروه‌های مختلف پرونده‌های زیادی به صلح و سازش شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه حضور و همراهی سران طوایف، علما، مصلحین و حکمین قرآنی تاثیر بخشی بسیار خوبی در استقرار و پایداری امنیت و کاهش جرایم و آسیب‌های داشته است، گفت: در مجموع با اجرای میثاق نامه عدالت و امنیت، ۲ هزار و ۲۴۴ پرونده منجر به صلح و سازش شده است و هزار و ۱۳۳ سلاح کشف شده است.

برچسب ها: دادگستری ، طوایف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار