تخصیص اعتبار ۹ هزار میلیارد ریالی به سد آقبلاغ

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث سد آقبلاغ شهرستان بروجن تخصیص یافت.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در شورای اداری شهرستان بروجن که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: بزرگ‌ترین ظرفیت استان منابع آب است، اما بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت این استان با مشکلات جدی روبرو بود.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح تامین آب آشامیدنی پایدار چهارمحال و بختیاری مشکل نیمی از جمعیت استان رفع می‌‎شود.

حجت‌الاسلام جعفری به اختصاص ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث سد آق بلاغ شهرستان بروجن اشاره و اضافه کرد: این طرح باید ۱۵ سال قبل اجرایی می‌شد و اکنون با اجرای آن مشکل بخش عمده‌ای از این شهرستان رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن یادآور شد: این مهم در حفظ منابع آب و خاک استان و جلوگیری از فرسایش نقش اصلی ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفری توجه به جهاد تبیین و بیان دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران را ضروری دانست و گفت: استفاده از ذخایر و ظرفیت‌های داخلی و بومی از مهم‌ترین اقدامات جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به مصوبات بسیار مطلوب سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شهرستان بروجن سهم قابل‌توجه و مناسبی از مصوبات این سفر دارد که به تسریع در روند توسعه همه‌جانبه آن کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفری به تقویت حوزه زیرساخت در دوران فعالیت جمهوری اسلامی به‌ویژه در زمان دولت سیزدهم اشاره و تاکید کرد: بخش عمده صنعت چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن مستقر است، اما به تکمیل زنجیره‌های تولید نیاز دارد.

وی افزود: مردم شهرستان بروجن از همان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران افرادی متدین، فرهنگی و انقلابی بودند.

حجت‌الاسلام جعفری این شهرستان را یکی از پایگاه‌های انقلابیون اعلام و اضافه کرد: برخی بازاریان و اهالی متدین این شهرستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جزو موکلان امام خمینی (ره) برای دریافت وجوهات بودند.

وی یادآور شد: آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، آیت‌الله العظمی نوری همدانی و آیت‌الله یزدی و تعدادی عالمان دیگر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان بروجن منبر می‌رفته‌اند.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: تعدادی از مردم و بختیاری‌های شهرستان بروجن ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ با امام خمینی (ره) بیعت و خشم و انزجار خود را از شاهپور بختیاری اعلام کردند.

وی اظهار داشت: مردم شهرستان بروجن در بحرانی‌ترین شرایط کشور و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وفاداری خود را به امام خمینی (ره) ثابت کردند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به ظرفیت‌های بخش‌های مختلف این شهرستان گفت: وجود تالاب‌های ملی و بین‌المللی، ارتفاع بالا، اقلیم مناسب، زیرساخت‌های مطلوب در حوزه‌های گوناگون از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها است.

وی بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه شهرستان بروجن را ضروری اعلام و تاکید کرد: هم‌اکنون ۵۴ واحد بهداشتی در این شهرستان به مردم خدمات‌رسانی می‌کند که این مهم از دستاورد‌های جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به پذیرش ۴۰ دانشجوی پزشکی از شهرستان بروجن و کسب رتبه دوم این شهرستان در سطح ملی افزود: امسال ۶۰۰ دانشجو از بروجن در دانشگاه‌های دولتی کشور پذیرفته شده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرستان بروجن با کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی در شاه‌راه استان‌های فلات مرکزی ایران با بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور واقع شده و روزانه شاهد تردد حداقل ۳۵ هزار دستگاه انواع خودرو است.

دشمن به‌دنبال تصویرسازی منفی از ایران است

حجت‌الاسلام سید علیرضا احمدی امام جمعه بروجن گفت: دشمن به‌دنبال تصویرسازی منفی از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی به خدمات‌رسانی‌های فراوان جمهوری اسلامی از همان ابتدای پیروزی تاکنون اشاره و تاکید کرد: حکومت طاغوتی سابق به‌جز چند شهر بزرگ، خدمات‌رسانی به بقیه مناطق کشور با حذف کرده بود.

حجت‌الاسلام احمدی شرایط کشور در دوران طاغوت را در حالت شبه قحطی دانست و افزود: در آن دوران هر زمان امکان نایاب شدن نان وجود داشت.

وی با اشاره به خدمات فراوان نظام جمهوری اسلامی در ۴۴ سال اخیر و اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در یک سال اخیر یادآور شد: رفاه امروز با زمان طاغوت قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: دشمن به‌دنبال آسیب زدن به رئیس‌جمهور مردمی دولت سیزدهم است و در همین راستا باید مراقب توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.