افزایش دوباره بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی بار دیگر روند صعودی به خود گرفت.

بهای نفت در بازار جهانی برای سومین روز پیاپی شاهد افزایش بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام امروز (چهارشنبه) در بازار جهانی بیش از یک درصد افزایش را شاهد بود. نفت برنت دریای شمال با ۸۲ سنت افزایش، ۸۴ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۹۳ سنت افزایش، به ۷۸ دلار و ۸ سنت در هر بشکه رسید.

کاهش نگرانی‌ها درباره خطر رکود اقتصادی در آمریکا و نیز کنترل همه گیری کرونا در چین باعث شد بازار به افزایش تقاضا برای نفت خام در آینده امیدوار شود.

در سوی مقابل، در زمینه عرضه نیز هفته گذشته کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) به همراه شرکایش که کارتل اوپک پلاس را تشکیل می‌دهند از حفظ سطح عرضه نفت خام به بازار خبر دادند. مقامات ایرانی می‌گویند اوپک پلاس در جلسه آتی خود نیز برنامه‌ای برای افزایش عرضه ندارد و سطح فعلی تولید را حفظ خواهد کرد.

دلیل دیگر روند افزایشی بهای نفت خام در بازار اختلال در صادرات نفت از طریق ترکیه به دلیل وقوع زلزله در این کشور بوده است. زمین لرزه مهیب در ترکیه باعث شد پایانه صادراتی جیحون که نفت عراق و جمهوری آذربایجان را صادر می‌کند (روزانه یک میلیون بشکه)، به طور موقت فعالیت خود را متوقف کند.

برآورد‌ها نشان می‌دهد به دلیل کنترل همه گیری کرونا در جهان در سال جاری و امیدواری‌ها برای رونق دوباره اقتصاد جهانی، بهای طلای سیاه در سال ۲۰۲۳ به مرز یکصد دلار در هر بشکه خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار