افتتاح طرح‌های دهه‌فجر دامپزشکی استان سمنان ۳۶۰ نفر اشتغالزایی کرد

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: افتتاح سه طرح در حوزه دامپزشکی استان در زمینه تولید خوراک و مکمل دامی به اشتغالزایی ۳۶۰ نفر منجر شد.

سیدمحمدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: اداره‌کل دامپزشکی استان سمنان عضو ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است و با تمامی توان و همت دولت سیزدهم از واحد‌های تولیدی در حوزه دامپزشکی حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۳ شرکت پخش دارو‌های دامی، ۳۵ مرکز مایه‌کوبی با هدف برون‌سپاری خدمات طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، ۱۲۵ واحد درمانی و خدماتی مانند درمانگاه و داروخانه دام در استان سمنان فعال است که در قبل از انقلاب چنین خدمات ارزشمندی وجود نداشت.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: هفت واحد بسته‌بندی و قطعه‌بندی گوشت مرغ و گوشت قرمز در این استان فعال که در دوره پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این خدمات وجود نداشت.

وی یادآور شد: اداره‌کل دامپزشکی استان سمنان به منظور بررسی سلامت تولیدات دام و طیور از لحاظ شاخص‌های خطرپذیر چهار بار در سال تولیدات دام و طیور مانند محصولات لبنی، شیر، گوشت، عسل را مورد پایش و بررسی قرار می‌دهند.

حسینی اظهار کرد: ۱۵ واحد تولید داروی دامی در استان سمنان فعال است که بیش از ۴۰۲ نوع انواع دارو‌های دامی و طیور در این واحد‌ها تولید می‌شود.

بهره‌برداری از واحد تولید مرغ لاین در استان سمنان تا ۲ سال آینده

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: واحد تولید مرغ لاین نژاد آرین با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه تا ۲ سال آینده در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

 به جمعیتی از موجودات که بتوانند با همدیگر زندگی کنند و همه صفت‌های ژنتیکی خود را به نسل‌های بعدی منتقل کنند، لاین گفته می‌شود؛ تولید مرغ لاین عالی‌ترین سطح فناوری در صنعت طیور است که از آن مرغ‌های «اجدادی» سپس مرغ «مادر» و در نهایت مرغ‌های گوشتی و تخم‌گذار تولید می‌شود و همه ویژگی‌های ذاتی مرغ از جمله میزان بازدهی آن به مرغ لاین بر می‌گردد.

از هر مرغ لاین حدود ۴۰ قطعه مرغ اجداد و از هر مرغ اجداد ۸۰ قطعه مرغ مادر و از هر مرغ مادر ۱۲۰ قطعه مرغ گوشتی تولید می‌شود؛ به عبارت دیگر از هر یک مرغ لاین دستکم بیش از ۳۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی تولید می‌شود؛ هر مرغ لاین حداقل به مدت ۲ سال قدرت باروری و بهره‌برداری دارد.

حسینی افزود: استان سمنان به دلیل اقلیم مناسب و موقعیت جغرافیایی ظرفیت خوبی برای ایجاد مرکز پرورش مرغ لاین در کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار