مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان:

استان سمنان تلفات ناشی از بیماری جانواران علف‌خوار حیات وحش نداشت

ظاهری گفت: هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر تلفات ناشی از بیماری‌های ویروسی و کانون بیماری در جانوران علف‌خوار حیات وحش استان از ابتدای امسال تا کنون گزارش نشده است.

ظاهری مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان ابراز داشت: ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان به صورت شبانه‌روزی حفاظت از حیات وحش را بر عهده دارند و هر گونه مورد مشکوک را گزارش می‌کنند و تاکنون مورد مشکوکی که نشانه بیماری در حیات وحش استان باشد گزارش نشده است.

وی ادامه داد: پاک بودن حیات وحش استان سمنان از کانون بیماری با تلاش و همراهی دامپزشکی استان با راهکارهای مختلف مانند ضدعفونی کردن آبشخورها محقق شده است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون دام اهلی همراهی و تلاش خوبی دارند که همین امر در پاک بودن حیات وحش از کانون بیماری موثر است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: جابه جایی دام سبک از منطقه‌ای به منطقه دیگر و غفلت از واکسیناسیون، عامل آلودگی زیستگاه حیات وحش است و این نکته برای حفاظت از حیات وحش همواره باید مورد توجه باشد.

استان سمنان با برخورداری از ۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور و میزبانی ۳۰ درصد از تنوع گیاهی و جانوری مامنی برای زادآوری و تکثیر نسل‌ گونه‌های ارزشمند حیات وحش است.

پارک‌، اثر ملی و طبیعی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست به شمار می‌رود و استان سمنان به جز اثر ملی و طبیعی از تنوع زیستی دیگر مناطق چهارگانه برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار