افتتاح ۶۲۰ پروژه برق رسانی در جنوب کرمان

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان، ۶۲۰ پروژه برق رسانی افتتاح می کند.

عبدالوحید مهدوی نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان که در حضور محرابیان وزیر نیرو سخن می‌گفت، از افتتاح ۶۲۰ پروژه برق رسانی، همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر خبر داد.

او افزود: با تلاش و همت کارکنان این شرکت، پروژه‌های مذکور با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۷۸ هزار و ۱۰۴ میلیون ریال با حضور وزیر مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

مهدوی نیا تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل برق رسانی به ۲۰ روستای فاقد برق با ۲۱۲ خانوار و همچنین توسعه و اصلاح شبکه و تامین برق بیش از ۱۸ هزار مشترک جدید با استفاده از ۴۳۱ دستگاه پست توزیع و ۱۹۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۵۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط  است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان از اصلاح و بهینه سازی شبکه برق در ۱۶ شهرستان تحت پوشش این شرکت خبر داد و گفت: این اقدام به منظور رفع افت ولتاژ، کاهش تلفات و افزایش قابلیت اطمینان شبکه صورت می‌گیرد و در این زمینه ۵۱۲ کیلومتر کابل خودنگهدار، جایگزین سیم مسی شده است.

این مقام مسئول افزود: با نصب ۱۷هزار و ۵۰۰ دستگاه کنتور هوشمند، گام بزرگی در مسیر توسعه هوشمندسازی شبکه و کنترل پذیر کردن انرژی مصرقی مشترکان برداشته شده است.

مهدوی نیا تصریح کرد: ۵۲ نیروگاه با سرمایه گذاری ۲۷۰۰۰۰ میلیون ریالی بخش خصوصی با قدرت ۱۳۵۴ کیلووات وارد چرخه تولید برق شدند.

وی افزود: مقاوم سازی ۲ هزار و ۷۴۵ پایه شبکه برق، تحویل ۲۶۰ مولد قابل حمل خورشیدی به عشایر، خرید خودرو عملیاتی شامل دو دستگاه جرثقیل با دکل، دو دستگاه تراکتور و بیل بکهو، یک دستگاه بالابر با دکل و دو دستگاه خودرو KMC از دیگر اقداماتی بود که انجام شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، همچنین از پروژه‌های آماده کلنگ زنی یاد کرد و گفت: برق رسانی به ۹ روستای فاقد برق و ۱۷۱ خانوار با اعتبار ۲۴۱ هزار و ۶۰ میلیون ریال آماده کلنگ زنی است.

او تصریح کرد: پروژه‌های توسعه و احداث شبکه‌های توزیع برای برق رسانی به بیش از ۲۰۰۰ متقاضی فاقد برق با حجم ۱۶۴ دستگاه پست توزیع و ۱۴۹ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۸۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط با بیش از ۹۹۰۰۰ میلیون ریال و همچنین اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های توزیع برای رفع افت ولتاژ و قابلت اطمینان شبکه‌های توزیع با تبدیل ۱۰۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خود نگه دار با اعتبار ۵۳۸۰۰۰ میلیون ریال نیز در این ایام آماده کلنگ زنی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار