اعتراض مفسر آمریکایی به بی توجهی بایدن درپی فاجعه شیمیایی اوهایو

مفسر سیاسی آمریکایی در اعتراض به بی توجهی بایدن به حادثه شیمیایی اوهایو تاکید کرد اگر این اتفاق در اوکراین می‌افتاد بایدن فورا دست به کار می‌شد.

تامی لارن، مفسر سیاسی و روزنامه نگار فاکس نیوز در توییتی نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به جای رسیدگی به حادثه شیمیایی در اوهایو، بر اوکراین تمرکز کرده است.

او در ادامه توییت خود اعلام کرد: یک بحران واقعی در اوهایو در حال وقوع است و جو (بایدن) و پیت (پیت بودجج، وزیر حمل و نقل آمریکا) مفقود شده اند. شاید اگر قطار در اوکراین از ریل خارج می‌شد و منفجر می‌شد، حداقل به آن توجه می‌کردند.

در اوایل فوریه، حادثه‌ای در آمریکا رخ داد که «چرنوبیل اوهایو» نام گرفت. در نزدیکی شهر پلیسستان ایست، قطاری از ریل خارج شد و مخازن مواد شیمیایی منفجر شدند و موجب آتش‌سوزی گسترده‌ای شد.

علیرغم درخواست مقامات برای حفظ آرامش و سرپوش گذاشتن بر روی این حادثه فعالان محیط زیست مرگ ماهی‌ها و حیوانات اهلی را به این حادثه در راستای این حادثه دانستند و همچنین نسبت به انتشار مواد خطرناک در آب و هوا ابراز نگرانی کردند.

نیرو‌های اورژانس مجبور شدند حدود هزار و پانصد شهروند را از خانه‌های مجاور محل حادثه خارج کنند. واشنگتن پست خاطرنشان کرد که برخی از آن‌ها از بازگشت به محل سکونتشان می‌ترسند، افراد بسیاری نیز خانه‌های خود را خارج از منطقه تخلیه ترک کردند.

روز گذشته لیسا مری، مدیر و موسس یکی از گروه‌های امداد و نجات حیوانات در اوهایو در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ما از مسئولان پاسخ درستی درباره قطاری که در منطقه از ریل خارج شد چه باری را حمل می‌کرده است نگرفتیم. ما نمی‌دانیم این حادثه چه تاثیرای بر منابع آبی ما در منطقه و بر وضع هوای منطقه و خاک ما برجای گذاشته است. 

براساس گزارش فاکس نیوز برخی از حیوانات در منطقه‌ای که این قطار مشکوک از ریل خارج شده است مرده‌اند. دولت آمریکا اخبار این حادثه را مخابره نمی‌کند و پاسخی درخصوص این مسئله نمی‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار