اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به حوزه میراث فرهنگی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۶ به طرح‌های اشتغالزایی حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اختصاص یافته است.

مرتضی صفری اظهار کرد: تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۶ ابلاغ و به طرح‌های سرمایه گذاری حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی از جمله بومگردی، اقامتگاه، کارگاه‌های صنایع دستی و سایر رسته‌ها اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: متقاضیان طرح‌های اشتغالزایی با ثبت درخواست دریافت تسهیلات در سامانه مربوطه و مراجعه به ادارات شهرستانی برای تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: اعتبارت کم بهره تبصره ۱۶ با حمایت مقام عالی استان در راستای کمک به اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های کسب و کار در نظر گرفته شده است.

صفری اضافه کرد: امسال همچنین بیش از ۵۱۱ طرح از محل تسهیلات مربوط به تبصره ۱۸ به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده که از این تعداد، ۴۷۶ طرح پذیرش و تشکیل پرونده شده و برای ۲۹۲ طرح از آن، ۲۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت و برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی گلیم بافی، معرق، منبت، مشبک، سفالگری، لباس اقوام محلی و توسعه کارگاه‌های صنایع دستی را از جمله مواردی عنوان کرد که تسهیلات تبصره ۱۸ دریافت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.