برگزاری جشنواره های پوشاک با هدف جلوگیری از ضرر وزیان گروه های تولید و مصرف کننده

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: برگزاری جشنواره های فروش فوق العاده در سطح شهر مشهد با حمایت از تولید کننده و خرید مقرون به صرفه برای مصرف کننده است.

مهدی لسان طوسی رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: با توجه به ایام پایانی سال و سیاست تنظیم بازار و حمایت از تولید کننده،عرضه کننده و مصرف کننده، اصناف مبادرت به برگزاری جشنواره های فروش فوق العاده از ابتدای اسفند ماه به مدت یک ماه خواهند نمود که در نهایت هر سه گروه منتفع خواهند شد.

او افزود: از طرف دیگر مصرف کننده می تواند کالاهای مورد نیاز خود را با کیفیت مناسب و قیمت های واقعی از نزدیک ترین محل سکونت خود بدون صرف زمان اضافه تهیه نماید.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد ادامه داد: با توجه به بحث های حمایتی از تولید و نامگذاری سال ها و ضرورت کمک های دولتی در بخش های مرتبط از قبیل کاهش مالیات، کاهش سهم کارفرما ازهزینه های بیمه تامین اجتماعی، کاهش هزینه های انرژی، بازسازی تجهیزات و دستگاه های مورد نظر تولیدکننده گان توسط اداره صنایع، ایجاد شهرک‌های صنفی و واگذاری زمین به تولیدکننده گان و دیگر موارد مرتبط موجب خواهد شد تا صنوفی مثل پوشاک با توجه به ممنوعیت واردات آن و ظرفیت های خوب تولید در این بخش ها، تجدید نظر در کیفیت و برند سازی، موجبات ارتقاء کیفیت محصولات داخلی گردد.

لسان طوسی بیان کرد: از طرفی حمایت کافی از کالاهایی که ظرفیت تولید در کشوررا دارند، مقرون به صرفه بوده، می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد و منجر به صادرات ، ارز آوری ، افزایش ذخایر ارزی و جبران کمبود آن شود.

او تصریح کرد: مشهد به عنوان دومین قطب پوشاک ایران میتواند با سیاستگذاری درست و استفاده از خبرگان و کارشناسان این صنعت باعث رشد تولید استان و کشورشود، در صورتی که عدم اجرای صحیح آن باعث مقابله با تولید کننده و دامپینگ می شود به همین دلیل نباید به افرادی که فاقد تخصص لازم هستند اعتماد کرد و با استفاده از خرد جمعی و دانش و تجربه افراد متخصص از هرگونه فرصت‌سوزی جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.