افزایش مشترکان خوش مصرف برق در قزوین با همکاری رسانه ملی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: در تابستان به کمک مرکز صداوسیمای استان، میزان مشترکان خوش مصرف از ۷۲ درصد به ۷۸ درصد رسید.

خواجه وند در دیدار با مدیرکل صداوسیما مرکز قزوین با تشکر از اقدامات شبکه استانی در راستای مصرف بهینه انرژی گفت: فرهنگ سازی در مدیریت انرژی بسیار مهم است و به کمک مجموعه صداوسیمای استان، میزان مشترکان خوش مصرف از ۷۲ درصد به ۷۸ درصد رسید به عنوان نمونه اطلاع رسانی‌های صداوسیما در تابستان، موجب کاهش یکباره بارمصرف از اوج بار به میزان متناسب شد.

وی افزود: در ۳۰ سال گذشته با ناترازی تولید و توزیع برق مواجه بودیم. بالغ بر ۶۷ درصد انرژی برق در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و این بار زیادی بر دوش توزیع نیروی برق می‌گذارد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان؛ شرکت توزیع برق قزوین به ۶۵۴هزار مشترک خدمات ارائه می‌دهد و۲۰ درصد از مشترکان بیش از الگوی متناسب مصرف می‌کنند.

خواجه وند افزود: ظرفیت هوشمندسازی را در دستور کار قرار داده ایم که مشترکان صنعتی با سیستم هوشمند کنترل می‌شوند. زیرساخت‌های این حوزه هم در حال توسعه است.

وی بیان کرد: در بخش صنعت و بخصوص فولاد ۱۶ درصد رشد تولید را شاهد بودیم و این موضوع با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در عرصه توزیع نیرو و جابجایی ساعات و روز‌های کار صنعت انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: این مدیریت در بخش کشاورزی هم به نوعی صورت گرفت و همیاری صداوسیمای قزوین در این مدیریت نقش بسیار مهمی داشت.

مدیرکل صداوسیما هم در این نشست با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در این حوزه گفت: اگر الگوی مصرف رعایت شود ممکن است به اندازه انرژی تولیدی نیروگاه شهید رجایی شاهد انباشت انرژی باشیم.

انبارلویی گفت: انرژی در بسیاری از کشور‌های دنیا بخصوص کشور‌های توسعه یافته بسیار گران است، اما در کشور ما با هزینه بسیار کم در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

وی افزود: این اصلاح الگوی مصرف با فرهنگ سازی صورت می‌گیرد. ما می‌توانیم در این راستا یک کارگروه انرژی تشکیل دهیم. توزیع نیروی برق هم در این راستا اگر برخورد هوشمندانه با مشترکان داشته باشد بالطبع مدیریت بهینه خواهد شد.

برچسب ها: شرکت برق ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.