تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار قزوین صاحب برق هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان هم اکنون به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی صاحب برق هستند

مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان هم اکنون به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی صاحب برق هستند و طول شبکه برق رسانی در استان نیز پس از انقلاب بیش از پنج برابر رشد یافته است.

 خواجه وند افزود: پیش از انقلاب اسلامی تنها ۷۲ روستای استان قزوین دارای برق بودند، اما در حال حاضر به طور تقریبی تمامی روستا‌های این استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

این مسوول اظهار کرد: طول خطوط شبکه توزیع در استان قزوین پیش از انقلاب اسلامی تنها ۲ هزار و ۵۳۰ کیلومتر بود که این رقم در حال حاضر به ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین اضافه کرد: تعداد پست‌ها و ترانس‌های برق نیز در استان قزوین و پیش از انقلاب اسلامی ۶۸۰ دستگاه بود که اکنون این رقم به ۱۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسیده است.

به گفته این مسوول حوزه انرژی، ظرفیت برق رسانی در استان قزوین و قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی تنها ۵۴۰ مگاوات بود، اما اکنون این رقم بالغ بر ۲ هزار و ۳۳۰ مگاوات می‌باشد.

خواجه وند تصریح کرد: در دهه مبارک فجر امسال ۳۰۳ طرح شرکت توزیع برق در سطح استان با ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته مورد بهره برداری قرار گرفت که از این تعداد ۷۷ مورد در حوزه روستایی و ۹۵ مورد نیز در بخش اصلاح، بهسازی و بهینه سازی شبکه توزیع بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خاطرنشان کرد: در بخش انرژی‌های نو نیز اتفاقات خوبی را در سطح منطقه شاهد هستیم تا جایی که هم اکنون ۱۶۴ مگاوات انرژی بادی از قزوین به شبکه سراسری تزریق می‌شود و امسال نیز شاهد ساخت شهرک انرژی خورشیدی در ۷۸۰ هکتار از اراضی بویین زهرا بودیم.

برچسب ها: شرکت برق ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.