افزایش بهای نفت خام در بازار جهانی

بهای طلای سیاه امروز در بازار انرژی شاهد روند صعودی بود.

بهای نفت خام امروز در معاملات بازار جهانی برای دومین روز پیاپی به دلیل کاهش عرضه نفت روسیه به بازار شاهد افزایش بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۶۴ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۹ سنت افزایش، ۷۵ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

روسیه برنامه دارد از ماه مارس میزان صادرات خود از میادین غربی را به میزان ۲۵ درصد کاهش دهد. این بدان معناست که مسکو در مجموع روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام کمتر به بازار عرضه می‌کند. همین موضوع باعث شد افزایش ذخایر نفت خام آمریکا نتواند باعث کاهش بهای طلای سیاه شود.

اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان انرژی آمریکا نشان می‌دهد میزان ذخایر استراتژیک نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۷ فوریه شاهد افزایش ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای بوده و به رقم ۴۷۹ میلیون رسیده است.

بانک جی پی مورگان در کوتاه مدت بهای نفت خام شاهد کاهش خواهد بود و امکان دارد تا مرز ۷۰ دلار در هر بشکه سقوط کند. با این حال، کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) به منظور مقابله با این مسئله احتمالا دست به کاهش عرضه به بازار خواهند زد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای مقابله با تورم در این کشور نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد که همین موضوع می‌تواند به کاهش بهای نفت در بازار جهانی دامن بزند.

برچسب ها: بهای نفت ، نفت برنت ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار