رسیدگی به سی هزار فقره پرونده تعزیراتی در آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به ۲۹۶۹۴ فقره پرونده از ابتدای سال جاری در شعب استان خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری جمعا در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت درمان و قاچاق کالا وارز تعداد ۲۹ هزار و ۸۱۱ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و به تعداد ۲۹ هزار و ۶۹۴ فقره پرونده رسیدگی شده است که حکایت از افزایش ۵۰ درصدی نظارت‌ها نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ دارد.

حسین نجف زاده اظهار کرد: از این تعداد پرونده تعداد ۲۲ هزار و ۵۰۰ فقره مربوط به بخش کالا وخدمات و تعداد ۶ هزار و ۲۵۶ فقره مربوط به بخش قاچاق کال او ارز و یک هزار و ۵۵ فقره مربوط به پرونده‌های بهداشت و درمان می‌باشد.

وی اعلام کرد: شعب رسیدگی کننده به جرائم قاچاق کال او ارز استان از ۶ هزار و ۲۵۶ فقره پرونده وارده مربوط به این بخش به تعداد ۶ هزار و ۲۲۰ فقره رسیدگی و متهمین را علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق به نفع دولت به پرداخت ۲۱ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۵۳۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمودند و در بخش بهداشت و دارو و درمان نیز به  یک هزار و ۵۴ فقره پرونده رسیدگی و متهمین را به پرداخت ۵۵ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال جزای نقدی و پلمپ و ضبط ملزومات برخی از مراکز غیر مجاز پزشکی محکوم کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از صدور مجازات‌های غیر نقدی از قبیل ضبط کالا‌ها و ارز قاچاق و خودرو‌های حامل کالا‌های قاچاق به نفع دولت، تعطیلی و پلمپ واحد‌های متخلف، نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحد‌های متخلف به مهر تخلف، حبس بدل از جزای نقدی متخلفین، معدوم نمودن کالا‌های فاسد و ... برای تعدادی از محکومین خبر داد.

نجف زاده ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات وگزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir و یا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان ودربخش کالاوخدمات از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت؛ معدن وتجارت استان ودربخش بهداشت ودارو ودرمان از طریق تلفن ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی استان و دربخش قاچاق کالا و ارز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه باقاچاق کالا وارز استان گزارش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.