کانادا: کاربران حق استفاده از تیک تاک را ندارند

دولت جاستین ترودو استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک را در کانادا ممنوع کرد.

 دولت کانادا شبکه اجتماعی تیک تاک را در این کشور ممنوع کرد. دولت جاستین ترودو نصب نرم افزار تیک‌تاک را روی گوشی‌های تلفن همراه و دیگر تجهیزات الکترونیکی متعلق به دولت این کشور ممنوع کرد.  

براساس گزارش المیادین، دولت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا ادعا کرده این اقدام درپی نگرانی‌های مربوط به حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربران است.

دولت کانادا با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد تیک تاک از روی همه تجهیزات الکترونیکی دولتی حذف خواهد شد و کاربران این تجهیزات در آینده هم حق دانلود آن را نخواهند داشت.

سخنگوی تیک تاک با ابراز شگفتی از این تصمیم دولت کانادا تاکید کرد دولت کانادا هیچ نگرانی امنیتی مشخصی را در این باره اعلام نکرده و رایزنی هم با این شرکت نداشته است.

پیش از این هم کاخ سفید ضرب الاجل ۳۰ روزه برای سازمان‌های دولتی در آمریکا تعیین کرده بود تا اطمینان حاصل کنند که نرم افزار تیک‌تاک روی هیچ یک از تجهیزات و وسایل متعلق به دولت این کشور قرار ندارد.

آمریکا با فضا سازی علیه تیک تاک درحال فیلتر کردن این اپ در کشور خود می‌باشد. این درحالی است که  تیک تاک که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد به مدت ۳ سال تلاش کرد به واشنگتن اطمینان دهد دولت چین به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی دسترسی ندارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار