عضو هیات مدیره کانون کارفرمایی خراسان رضوی:

ضعف زیر ساخت‌ها چراغ کارخانه‌ها را خاموش می کند

عضو هیات مدیره کانون کارفرمایی خراسان رضوی گفت: به علت ضعف زیرساخت ها، تولید توسط صنعتگران با مشقت زیادی صورت می‌گیرد.

احمد سلحشور عضو هیأت مدیره کانون کارفرمایی خراسان رضوی گفت:طی یک قرن اخیر، استراتژی‌های صنعتی مسیر توسعه اقتصادی کشور‌ها را هموار کرده است که مهم‌ترین دلیل رشد اقتصادی و بهبود استاندارد‌های زندگی بسیاری از کشور‌ها «توسعه صنعتی» آن‌ها بوده است.

او افزود:امروزه بخش صنعت و تولید محرک اصلی رشد، موفقیت و نوآوری کشور‌ها محسوب می‌شود، همچنین اقتصاد‌هایی که رشد سریع‌تری را تجربه کرده‌اند دارای رشد صنعتی سریعی نیز بوده‌اند و تجارت خود را در زمینه کالا‌های صنعتی هدایت کرده‌اند.

عضو هیأت مدیره کانون کارفرمایی خراسان رضوی ادامه داد:سیاست‌های عمومی اثربخش و رایج که منجر به نرخ رشد پایدار گردیده، توسعه بخش خصوصی تولید محور مبتنی بر اصل رقابت بوده است که در چنین محیطی ضمن حداکثرسازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، انگیزه‌های کارافرینی نیز ارتقا یافته است.

سلحشور بیان کرد: در کشورمان اگر پای درد دل هریک از صنعتگران بنشینید، به علت ضعف زیرساخت ها، تولید با مشقت زیادی صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد:مسائلی همچون شوک‌های ارزی، رقابتی نبودن بازار، تکنولوژی قدیمی، محدودیت‌های تامین منابع، چالش‌های فضای کسب و کار، مقررات خلق الساعه که بگذریم، ضعف زیرساخت‌ها ازجمله مشکلات اساسی کارآفرینان و سد محکم فراروی توسعه صنعتی استان است.

عضو هیأت مدیره کانون کارفرمایی خراسان رضوی تأکید کرد:در تابستان گذشته که قطع برق ضمن وارد کردن خسارت‌های هنگفت، صنایع را زمین گیر کرد و زمستان نیز محدودیت‌های گاز چالش اغلب واحد‌های تولیدی شد موضوعی که البته در سال‌های پیشین چراغ برخی کارخانه‌ها را خاموش کرد؛ البته این همه ماجرا نیست، زیرا سرمایه گذاران صنعتی با محدویت‌های ناشی ازکمبود زمین، منابع آب و موارد دیگر مواجه هستند.

سلحشور اظهار کرد:با توجه به محدودیت‌های آب، برق، گاز و زیر ساخت‌های مورد نیاز، توسعه و احداث واحد‌های جدید متناسب با ظرفیت‌ها و منابع صورت گیرد، ضمن نوسازی صنایع، روند صدور مجوز‌ها به سمت واحد‌های تولیدی با فناوری‌های پیشرفته دانش بنیان سوق یابد.

او افزود: با عنایت به محدودیت‌های ناشی از کمبود زمین در برخی شهرک‌های صنعتی مشهد و شهر‌های اطراف، در کنار ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید، تعیین تکلیف واحد‌های نیمه ساز رهاشده در شهرک‌های صنعتی، اهمیت زیادی دارد.

عضو هیأت مدیره کانون کارفرمایی خراسان رضوی ادامه داد با توجه به تاکیدات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری برای رونق تولید به نظر می‌رسد، باید فضای کسب و کار را بهبود دهیم تا بخش خصوصی بیش از گذشته وارد فعالیت‌های اقتصادی شده و با احساس امنیت از فضای با ثبات کشور، با سرمایه گذاری‌های جدید به ویژه در بخش‌های دانش بنیان و نوآوری در شیوه‌های مدیریت، محصول باکیفیت و قابل رقابت تولید کند.

سلحشور بیان کرد: با درک واقعیت‌های اقتصادی کشور، گسترش دیپلماسی اقتصادی و نگاه ویژه به ظرفیت‌های تشکل‌های تخصصی بخش خصوصی می‌توان با تغییر بینش در تولید و اعتماد به بخش خصوصی به عنوان یکی از کشور‌های صنعتی پیشرو در منطقه مطرح باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار