تربیت درست انسان را به کمال می‌رساند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تربیت درست، انسان را به کمال می‌رساند.

آیت الله عبادی در همایش استانی طلایه‌داران تربیت که به مناسبت هفته تربیت اسلامی در سالن قلم‌چی شهر بیرجند برگزار شد گفت: علم یک فریضه است که علاوه بر اینکه جنبه تکلیفی دارد یک امر ارشادی است و آموزش و پرورش یک وزارتخانه نیست که در هر کشوری کاری به آن محول شده است بلکه پرورش و تربیت در نظام خلقت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دانستن به عنوان انگیزه فطرتی در انسان گفت: انسان متفکر مانند علامه مطهری‌ها نیازمند پرورش است همچنین انسان انگیزه عبودیت و حس پرستش دارد که این هم باید تربیت شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه انسان در تفکر قارونی و لیبرال دموکراسی غرب، بنده مال و شهرت شده است و حالت انحرافی به خود گرفته است، افزود: اگر عبودیت در انسان تربیت صحیح شود بنده خدا همانند ابوذر و غفاری‌ها می‌شود.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه ماده اولیه عبودیت، اخلاق، زیبایی در فطرت انسان وجود دارد، اما باید تربیت درست شود تا به کمال الهی برسد، گفت: بالاتر از همه هنرمندها، انسانی هنرمند است که هنر را روی انسانیتش انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کاری بالاتر از معلمی و مربی بودن نیست، گفت: کار شما همان کار انبیاء الهی است که باید پایان کارتان تربیت و پرورش جامعه خدایی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین خطاب به معلمان و مربیان تربیتی گفت: امیدواریم نسل آینده را به گونه‌ای تربیت کنید که آسیب‌های موجود از جانب دشمنان کاهش یابد و بی اثر شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم گفت: مسئولیتی که شما مربیان تربیتی بر عهده دارید در حوزه اسلامی بسیار حائز اهمیت است و پایه همه پیشرفت‌های ما پایه‌گذاری تربیت صحیح، دینی، اخلاقی، انقلابی و ولایی است.

طالبی با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی بر روی افکار و اندیشه نوجوان و جوانان هدف‌گذاری کرده است، افزود: زمانی فضای مجازی اثرگذاری مطلوب و اخلاق‌مداری خواهد داشت که مدیریت آن بر عهده ما باشد نه دشمنان؛ در چنین شرایطی مسئولیت معلمان و مربیان تربیتی چند برابر می‌شود، چون باید با یک امپراطوری رسانه‌ای مقابله کنند.
وی با بیان اینکه جوانان مقصر نیستند، چون محیط‌ها بر روان پاک آنان تاثیر می‌گذارد، افزود: دشمن در هر صورت از پای نمی‌نشیند و از هر روزنه‌ای که ببیند وارد می‌شود لذا با جهاد تبیین باید این روزنه‌ها را مسدود کنیم و در جامعه اقناع‌سازی انجام دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید بر ضرورت تبیین دستاورد‌های انقلاب و نظام اسلامی برای جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان، افزود: از مربیان تربیتی در مدارس انتظار است که جمع‌بندی از پیشرفت‌های نظام اسلامی داشته باشند و به صورت مستند برای دانش‌آموزان بیان کنند.

در این مراسم علاوه بر تقدیر از خانواده شهیدان سالاری و شبانی از ۳۰ پیشکسوت تربیتی و معاون پرورشی استان هم قدر دانی شد.

برچسب ها: تربیت اسلامی ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.