حملات تروریستی در پاکستان به بیشترین آمار در ۸ سال گذشته رسید

منابع خبری در پاکستان از شکسته شدن رکورد ۸ ساله آمار حملات تروریستی در این کشور خبر دادند.

 بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه مطالعات درگیری و امنیتی پاکستان (PICSS) در یک ماه گذشته (فوریه ۲۰۲۳) بیش از ۵۸ حمله تروریستی در پاکستان انجام شده که این بیشترین آمار به ثبت رسیده پس از ژوئن سال ۲۰۱۵ است.

براساس گزارش داون نیوز، این گزارش افزود: در این حملات در مجموع ۶۲ نفر از جمله ۱۸ نیروی امنیتی کشته و بیش از ۱۳۴ نفر دیگر زخمی شده اند.

بنابر این گزارش تنها در ماه فوریه تعداد حملات تروریستی در مقایسه با ماه اول سال میلادی جاری (ژانویه) تعداد حملات تروریستی در پاکستان ۳۵ درصد افزایش یافته است.

درکنار افزایش حملات تروریستی در ماه فوریه، دامنه عملیات‌های نیرو‌های امنیتی پاکستان نیز افزایش یافته بطوریکه در این مدت ۵۵ تروریست به هلاکت رسیده و ۷۵ تروریست نیز بازداشت شده اند.

در این گزارش آمده است: بیشترین تعداد حملات شبه نظامیان در ایالت بلوچستان پاکستان انجام شده که طی آن‌ها ۲۵ نفر کشته و ۶۱ نفر زخمی شده اند.

این درحالی است که در سه ماه گذشته نیرو‌های امنیتی پاکستان از جمله پلیس، ارتش و نهاد‌های اطلاعاتی بیش از ۶۲۹۱ عملیات ضد تروریستی در مناطق مختلف این کشور انجام داده اند. این عملیات‌ها دستکم ۱۴۲ تروریست به هلاکت رسیدند و با بازداشت بیش از ۱۰۰۷ تروریست دیگر، ده‌ها حمله تروریستی در پاکستان خنثی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار