مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت نیرو:

کشور سال آبی سختی را پیش رو دارد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت نیرو گفت: سال آبی سختی را پیش رو داریم و وارد سومین سال خشکسالی شده ایم.

 یزدان رضایی مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت نیرو گفت: تا پایان دولت سیزدهم تامین آب شرب در ٢٨٨ شهر و ١٧ هزار روستا پایدار می‌شود و با این اقدام بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی در کشور تحت پوشش آب شرب قرار می‌گیرند.

او افزود: توسعه زیرساخت‌های صنعت آب و فاضلاب در دولت سیزدهم مورد تاکید است و در این راستا ساخت و بهره برداری از ۴۵ سد، ۳۲ تصفیه خانه بزرگ آب و ۶۹ تصفیه خانه فاضلاب تا پایان دولت در دستور کار است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت نیرو ادامه داد: راه اندازی بازار‌های محلی آب و پساب و گسترش اقدامات فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب نیز در دستور کار است.

رضایی بیان کرد: در مشهد نیز برای گذر از تنش آبی برنامه‌های مختلفی نظیر زوم بندی و تله متری، در اختیار گرفتن چاه‌های آب دستگاه‌های اجرایی و پایش مستمر آب شرب اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: در مجموع ظرفیت‌های قانونی لازم در اختیار بخش آب کشور قرار می‌گیرد و ساز و کار مشارکتی برای بازتخصیص آب مصرفی در بخش‌های صنایع و فضای سبز انجام می‌شود.

 دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران دی  سال ۱۳٩٩ نشان "شهر دوستدار آب" را به شهردار مشهد اهدا کرد.

شهر دوستدار آب شهری است که مدیران و شهروندانش قدر آب را دانسته و تلاش می‌کنند اقدامات ویژه‌ای برای حفظ آب و دسترسی راحت شهروندان به آب ایجاد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
هر روز باران هم بباره با بی تدبیری مسئولین این مملکت هر روز روز سختی میشه
آخرین اخبار