آغاز ساخت کارخانه تولید الکترود گرافیتی در کازرون

کارخانه تولید الکترود گرافیتی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون با حضور مسئولان کلنگ زنی شد.

کارخانه تولید الکترود گرافیتی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت ۳۷ هکتار امروز با حضور مسئولان کلنگ زنی و ساخت آن آغاز شد.

در این کارخانه انواع الکترود گرافیتی مورد مصرف در صنایع ذوب فولاد به قطر‌های ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیمتر و طول‌های هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ میلیمتر تولید می‌شود. ظرفیت تولید محصول در کارخانه ۳۰ هزار تن در سال و قابل افزایش تا ۴۵ هزار تن در سال است.

در این کارخانه برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

محل مصرف محصولات کارخانه، همه کارخانجات دارای واحد ذوب ریخته گری فولاد به روش قوس الکتریکی در داخل و خارج از کشور است.

موقعیت جغرافیایی کارخانه الکترود گرافیتی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون به دلیل نزدیکی به مصرف کنندگان بزرگ این محصول در استان‌های اصفهان، خوزستان، هرمزگان و کرمان و از طرفی نزدیکی به بنادر اصلی کشور جهت صادرات محصولات تولیدی و همچنین بهره مندی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس در مراسم کلنگ زنی  کارخانه الکترود گرافیتی در کازرون با اشاره به اینکه الکترود گرافیتی یک محصول استراتژیک بویژه برای تولید فولاد در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: الکترود گرافیتی محصولی دانش‌بنیان و استراتژیک است که موجب کاهش بهای تمام‌شده فولاد می‌شود.

او با بیان اینکه محصول این کارخانه یک کالای حیاتی و ضروری برای صنعت فولاد است، تصریح کرد: طرح الکترود گرافیتی به عنوان طرح صنعت سبز و اشتغال آفرین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال ساخته می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس اضافه کرد: تولید الکترود گرافیتی در فارس تولید عنصر حیاتی صنعت فولاد را محقق می‌کند و باعث تقویت توان داخلی و صرفه جویی ارزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
رصا قویمی
۲۲:۲۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه دانشش را داشته باشند واقعا کار بزرگی است
Iran (Islamic Republic of)
رصا قویمی
۲۲:۲۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه دانشش را داشته باشند واقعا کار بزرگی است
آخرین اخبار