جهاددانشگاهی الگویی پیشران‌ در حوزه توسعه و پیشرفت است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی نهادی خودگردان است و یکی از ویژگی‌های خوبش این است که از ابتدا تلاش کرده بسیاری از کارها، اقدامات و محصولاتش را تجاری‌سازی کند.

 سیدنظام‌الدین موسوی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی» با اشاره به سبقه دانشگاهی خود و آشنایی با فعالیت‌های جهاددانشگاهی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی شد تا با دستاوردهای جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف بیشتر آشنا شوم.

وی با بیان اینکه اقدامات خانواده بزرگ جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف جای تشکر دارد و مایه افتخار کشور است، گفت: نمونه‌هایی از این کارها در عالی‌ترین سطوح نظام به عنوان الگوهایی از پیشران‌های کار جهادی در حوزه توسعه و پیشرفت یاد می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاددانشگاهی را مولود مبارک انقلاب اسلامی نامیده‌اند، افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اقداماتی که امام بزرگوار انجام دادند، میدان دادن به ظرفیت‌های جدید انسانی و نهادهایی است که واسطه بین مردم و حاکمیت هستند بنابراین این نهادها بهره دقیقی از ظرفیت‌های مردمی را ایجاد کردند و جهاددانشگاهی یکی از این نهادهاست. ما جهاد سازندگی و بسیج را داشتیم و در حوزه دانشگاه هم جهاددانشگاهی را داریم.

دکتر موسوی با بیان این که جهاددانشگاهی تبلور روحیه انقلابی است، افزود: در این سال‌ها جهاددانشگاهی خوش درخشیده و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان عالی‌ترین شخصیت نظام، همواره قدردان این نهاد انقلابی بوده‌اند. مقام معظم رهبری در ادوار مختلف در جریان بازدید از نمایشگاه‌ها و در همایش‌ها و دیدارهایشان به نوعی از جهاددانشگاهی نام برده‌اند و آن را مورد حمایت قرار داده‌اند.

وی با اشاره به این که در مجلس شورای اسلامی همیشه به جهاددانشگاهی نگاه مثبت وجود داشته و قاطبه نمایندگان مجلس یازدهم چنین نگاه مثبتی را دارند، گفت: جهاددانشگاهی نهادی خودگردان است و یکی از ویژگی‌های خوبش این است که از ابتدا تلاش کرده بسیاری از کارها، اقدامات و محصولاتش را تجاری‌سازی کند.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم افزود: در عین حال بخشی از حوزه‌هایی که جهاددانشگاهی به آن ورود پیدا کرده، نیازمند سرمایه‌گذاری اولیه بوده و باید تزریق منابع صورت پذیرد تا بتواند محصولاتش را به مرحله تجاری‌سازی و خودکفایی برساند بنابراین لازم است از این منظر نگاه حمایتی وجود داشته باشد و تلاش ما در مجلس شورای اسلامی براین است چنین نگاه مثبت و حمایت‌گونه مدنظر قرار گیرد.

دکتر موسوی درباره اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی به ویژه در حوزه‌های قرآنی گفت: جهاددانشگاهی کارهای بسیار خوبی در این حوزه انجام داده و دو رسانه بسیار خوب ایکنا و ایسنا را دارد که از عملکردشان از وجه رسانه‌ای خوب و مفید بوده‌ است. با خبرگزاری ایسنا به واسطه عمومی بودنش آشنایی بیشتری داشتم ولی خبرگزاری ایکنا را هم دنبال می‌کنم و کارهای ارزنده‌ای را در خارج از کشور انجام داده که مایه افتخار است.

وی ادامه تأکید کرد: از سوی دیگر در ایسپا کارهای خوبی صورت گرفته و همچنین در حوزه علوم انسانی پژوهش‌های قابل تقدیر انجام پذیرفته است و حتی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی هم اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است، لذا همه این کارها قابل تقدیر هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان تأکید کرد: یکی از حوزه‌های تقابل ما با دشمنان حوزه‌های مرتبط با مسائل فرهنگی است و به همین دلیل برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در این زمینه مفید و ارزنده خواهد بود و از آنجایی که این برنامه‌ها؛ روش‌مند، علمی و استدلالی پیش می‌روند تأثیر بهتری بر افکار عمومی می‌گذارد.

گفتنی است، نمایشگاه « معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی » با شعار جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان تا روز سه‌شنبه، ۱۶ اسفند از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی دایر است.

منبع: روابط عمومی جهاددانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار