تلاش برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی در اربعین امسال

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه از تلاش برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی در اربعین امسال خبر داد و گفت : با این کار بسیاری مشکلات در حوزه اسکان و تغذیه و معطلی زوار در مرز مرتفع می‌شود.

طهماسب نجفی سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه در جلسه امروز (۱۶ اسفند) ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به وجود برخی مشکلات در برگزاری آیین اربعین امسال گفت : از جمله این مشکلات عدم همکاری مناسب استان‌های معین در تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز خصوصا بعضی ماشین آلات خاص نظیر جرثقیل سنگین و بالابر است.

وی افزود: کمبود سرویس‌های بهداشتی و حمام هم یکی دیگر از این مشکلات است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

نجفی عدم تناسب گیت‌های گذرنامه عراقی با خروجی زوار ایرانی را هم یکی دیگر از مشکلات اصلی در مراسم اربعین امسال درمرز خسروی عنوان کرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه عدم راه دسترسی برای کامیون‌های صادراتی از قصرشیرین به خسروی، عدم وجود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب در کشور عراق و عدم ایجاد جاده دسترسی اضطراری از سه راهی نصرآباد به مرز خسروی را هم از دیگر مشکلات موجود در برگزاری مناسب آیین اربعین در مرز خسروی عنوان کرد.

وی افزود: عدم وجود زیرساخت‌های لازم در منذریه عراق از جمله سرویس‌های بهداشتی، بی نظمی در تردد کامیون‌های تجاری و نبود پارکینگ مشخص جهت خودرو‌های مینی بوس و اتوبوس هم از دیگر مشکلاتی بود که در اربعین امسال با آن مواجه بودیم.

این مسئول گفت: محدودیت زمانی در خروج زوار از مرز خسروی به کشور عراق (۶ صبح تا ۱۸ غروب) هم مشکلات بسیاری برای زوار در اربعین امسال ایجاد کرد.

نجفی به تشریح راهکار رفع این مشکلات پرداخت و با تاکید بر لزوم ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی برای تردد زوار اربعین گفت: با این کار مشکلاتی که در بحث اسکان و تغذیه و معطلی زوار در اربعین امسال حادث شد، تا حد زیادی رفع می‌شود.

وی افزود: افزایش گیت‌های گذرنامه از ۲۹ گیت دو نفره به ۵۰ گیت دو نفره هم می‌تواند مشکل تردد زوار را تا حد بسیاری رفع کند.

وی تصریح کرد: احداث یک جاده خاص جهت تردد کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی از قصرشیرین به مرز خسروی هم یکی از راهکار‌های موثر در تسهیل تردد زوار از مرز خسروی است.

نجفی ارتقای دهیاری خسروی به شهر را هم راهکار موثری برای ارتقای زیرساخت‌های مرز خسروی عنوان کرد و افزود: با این ارتقا، خدمات و اعتبارات بیشتری به مرز خسروی صورت خواهد گرفت و دهیاری خسروی با وجود هتل‌ها و زیرساخت‌های بسیار شرایط ارتقا و تبدیل شدن به یک شهر مرزی را دارد.

این مسئول توسعه و تعریض دروازه مرزی خسروی از ۱۰ متر به حداقل ۵۰ متر همراه با تفکیک سازی ورود و خروج زوار و متناسب سازی آن با طرف عراقی را هم یکی از راهکار‌های موثر در تسهیل تردد زوار عنوان کرد.

وی، تقویت شهر‌های مسیر بزرگراه کربلا، سرعت بخشیدن به پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی و اتصال آن به راه آهن کربلا و برنامه ریزی صحیح جهت کاهش مخاطرات برای اربعین را هم از دیگر راهکار‌های موثر جهت رفع مشکلات تردد زوار اربعین عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.