آمادگی کرمانشاه برای میزبانی از زوار اربعین

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های اربعین در استان، گفت : یکی از آفت‌ها این است که نگاه موقتی به این زیرساخت‌ها داشته و تلاش داریم که فقط اربعین یک سال را با آن بگذرانیم و دوباره سال بعد فکر چاره باشیم.

علی شعبانی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در جلسه امروز (۱۶ اسفند) ستاد اربعین استان کرمانشاه، با اشاره به فرصت محدود تا رسیدن اربعین سال آینده گفت : باید در همین فرصت استان را برای میزبانی از زوار آماده کنیم.

وی افزود: امسال اولین سالی بود که مرز خسروی با ازدحام بی سابقه زوار مواجه شد، بنابراین وجود کاستی‌ها و ضعف‌ها طبیعی بود، اما برای سال آینده تکرار این ضعف‌ها پذیرفتنی نیست.

وی افزود: اربعین امسال باید آسیب شناسی شود و باید نقاط ضعف را برای سال آینده رفع کنیم که زوار بتوانند به راحتی تردد کنند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌های اربعین در استان، گفت: باید تا پیش از آغاز مراسم اربعین زیرساخت‌های لازم تکمیل شود و نباید بخشی از کار به ایام اربعین موکول شود.

وی افزود: آفتی که در بحث آماده سازی مرز خسروی داریم این است که به همه کار‌ها و زیرساخت‌ها به شکل "موقتی" نگاه می‌کنیم و تمام فکر و ذکرمان این است که کار به نحوی انجام شود که مثلا فقط اربعین امسال را درست برگزار کنیم.

شعبانی با اشاره به تدوین طرح جامع اربعین، تاکید کرد: کار‌ها باید بر اساس این طرح پیش رود و باید زیرساخت‌های دائمی اربعین را در استان ایجاد کنیم.

وی بر لزوم ساخت یک جاده اضطراری در مسیر قصرشیرین و مرز خسروی هم تاکید کرد و افزود: ساخت این جاده یک کار لوکس و غیرضروری نیست و با توجه به افزایش حجم تردد زوار حتما به آن نیاز خواهیم داشت.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: با وجود یک جاده اضطراری تردد خودرو‌های امدادی و خدمات‌رسان و نیز خودرو‌های ترانزیتی با وجود خیل عظیم زوار به راحتی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد زوار اربعین از استان کرمانشاه عبور می‌کنند، اما سهم مرز خسروی از کل زوار تنها هشت درصد بوده، گفت: با توجه به موقعیت مرز خسروی این آمار پایین بسیار پایین است و باید تلاش کنیم با ارتقاء زیرساخت‌ها و تلاش بیشتر خسروی را به جایگاه اصلی آن رسانده و سهم آن را از زوار اربعین افزایش دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.