آمادگی ۷۲ مرکز اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی در آذربایجان غربی

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: ۷۲ مرکز اقامتی و پذیرایی در استان برای استقبال و اسکان مسافران نوروزی آماده است.

 معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفنگو با خبرنگاران گفت: ۷۲ مرکز اقامتی و پذیرایی شامل بر پنج هزار و ۲۰۰ تخت در اماکن اقامتی همچون هتل‌ها، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، اقامتگاه بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری برای ایمان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

رضا حیدری با بیان اینکه ۴۰ هتل و ۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان آماده پذیرایی و اسکان مسافران و میهمانان نوروزی است، اظهار کرد: همچنین تعدادی مدرسه با بیس از ۵۰۰ تخت برای اسکان مهمانان فرهنگی در شهرهای مختلف استان نیز آماده سازی شده است.

وی افزود: نظارت‌ بر اماکن اقامتی، پذیرایی و گردشگری را در آستانه نوروز گسترش داده‌ایم، و تلاش می‌کنیم با نظارت مستمری که داریم تمام مراکز اقامتی و پذیرایی برای حضور مسافران نوروزی آماده باشند.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، همچنین آژانس‌های مسافرتی نیز در خدمت علاقمندان و مسافران و مهمانان ورودی به استان هستند و تلاش داریم به بهترین نحو میزبان مهمانان و گردشگران نوروزی باشیم.

حیدری به راه اندازی اتوبوس گردشگری در سطح استان در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: امسال اتوبوس‌های گردشگری برای بازدید مسافران از جاذبه‌های تاریخی درون برخی شهرها از جمله ارومیه فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ارومیه اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری، جهت بازدید مسافران از میدان انقلاب (ایالت)، موزه مردم شناسی، موزه باستان شناسی، مجموعه موزه سنگ سه گنبد و بازارچه صنایع دستی در نظر گرفته شده و علاقمندان می‌توانند در ۲ نوبت صبح و عصر با استفاده از این اتوبوس‌ها از جاذبه‌های تاریخی این شهر بازدید کنند.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر نقشه‌های کاغدی، اپلیکشن گردشگری به همراه یک سایت معرفی که همراه آدرس در موتورهای جستجو بارگذاری شده است در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

پرپایی ۳۵ نورزگاه در ۱۹ شهر استان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: در ایام نوروز در ۱۹ شهر نوروزگاه برپا می‌شود و در ارومیه نوروزگاه به همت شهرداری در ۲ نقطه از جمله «پارک گوللر باغی» و حیاط موزه مردم شناسی برپا خواهد شد.

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان یادآور شد: بعد از افطار برنامه‌ها و مراسم‌هایی برای مهمانان نوروزی پیش بینی شده بطور مثال موزه‌ها و اماکن تاریخی از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب پذیرای علاقمندان خواهند بود.

تخفیف ۵۰ درصدی جامعه هتلداران به فرهنگیان

حیدری ادامه داد: امسال از طریق جامعه هتلداران، برای مسافرانی که ارومیه را مقصد سفر نوروزی خود قرار دهند بیش از ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده و برای فرهنگیان، معلمان، آموزش و پرورش و افراد تحت تکلف صاحبان کارت آموزش و پرورش و خانواده آنها ۵۰ درصد تخفیف لحاظ شده تا بتوانند از هتل‌های سطح استان برای اقامت استفاده کنند.

حیدری اظهار کرد: همچنین در موزه‌ها و اماکن تاریخی، سفره هفت سین پرپا شده و با سوغات هر شهر همانند نقل ارومیه از مهمانان پذایرایی می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه هتل‌های پنج، چهار، سه، ۲ و یک ستاره در سطح استان وجود دارد، گفت: علاوه براین مجتمع گردشگری ستاره سیلوانا در نزدیکی سد شهرچایی و مجتمع گردشگری «آیدانه» چالدران هم از جمله جاذبه‌های گردشگری استان هستند.

آذربایجان غربی دارای یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی و جهانی است که از این میان قره کلیسای چالدران، کلیسای زور زور ماکو، تخت سلیمان تکاب و مراسم مذهبی قره کلیسای چالدران از آثار ثبت جهانی شده هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.