گلوبال تایمز: تحریم‌های آمریکا به زودی دامنگیر خودش خواهد شد

روزنامه چینی گلوبال تایمز تحریم‌ها و سیاست‌های واشنگتن علیه دیگران را به شمشیر دو لبه‌ای تشبیه کرد که به خود آن نیز آسیب خواهد رساند.

روزنامه چینی «گلوبال تایمز» گزارش داد که تحریم‌های اعمال‌شده توسط کاخ سفید و درگیری‌هایی که به آن دامن می‌زند، فقط به رقبای آن آسیب نمی‌رساند، بلکه شمشیر دولبه‌ای است که واشنگتن را نیز هدف قرار می‌دهد.

این روزنامه در مقاله‌ای نوشت: آمریکا در سیاست‌های جهانی مداخله و سعی می‌کند بر همه مسلط شود. این میل مانند فشار همزمان ده انگشت روی ده دکمه است. در مورد قدرت و اقتدار آمریکا بسیار اغراق شده است و این کشور حتما کنترل خود را از دست خواهد داد.

نویسنده این مقاله با اشاره به اینکه واشنگتن به دلیل تسلط مالی و فناوری پیشرفته و دسترسی به بازارها، در سیاست خارجی خود به شدت به نیروی نظامی و تحریم‌ها متکی است، اضافه کرد که با این حال، امکان استفاده از این ابزار‌ها محدود است و کارآمدی آن حدی دارد، به گونه‌ای که استفاده نادرست از آن‌ها در نهایت باعث کاهش منابع این کشور می‌شود.

گلوبال تایمز تأکید کرده است: سودجویی وطمع ورزی بیش از حد، باعث نابودی ابزاری‌های مالی ناپایدار خواهد شد.

نویسنده مقاله به وضعیت بانک‌ سیلیکون ولی، بانک سنگاپور و بانک سیلورگیت اشاره کرده و می‌گوید که ورشکستگی این بانک‌ها یک تهدید دومینویی بر کل بخش مالی و فناوری آمریکاست.

نویسنده مقاله در پایان با بیان اینکه رویکرد واشنگتن دشمنانش را تضعیف می‌کند، اما به خود آن نیز آسیب می‌رساند، تأکید کرد: آمریکا همچنان از ابزار‌های مختلفی استفاده می‌کند که در مقطعی به دلیل تنش بیش از حد فرو خواهد پاشید.

در تاریخ ۱۰ مارس، قانونگذاران آمریکایی در کالیفرنیا بانک سیلیکون ولی را تعطیل کردند. این بزرگترین شکست بانکی در آمریکا از زمان بحران مالی این کشور در سال ۲۰۰۸ است. ورشکستگی با افزایش نرخ بهره کلیدی فدرال رزرو همراه است که منجر به کاهش ارزش دارایی‌ها در ترازنامه بسیاری از موسسات مالی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
بانکھای مھم آمریکا ورشکست شدن
بہ دنبال این بانکھای وابسطہ اروپایی ھم در حال ورشکستگی ھستن
(نقشہ ھات دارہ خودتون نابود میکنہ )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
چاه کندی برای دیگران ولی خودت داخلس افتادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
انشالله.به امید خداوند بزرگ شاهد نابودی آمریکای جنایتکار و جهانخوار خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
چنین نمیشه
اگر امریکا بخاد ضربه ای ببینه
مطمعن باشین این روبردوش ملت ایران قرارمیده
آخرین اخبار