پیش بینی افزایش ورود گردشگران در تعطیلات عید نوروز به خلخال

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان خلخال پیش بینی کرد که شهرستان خلخال در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۲ با افزایش ورود گردشگران روبرو شود.

علی درویشی گفت: قبل از شیوع کرونا سالانه بطور میانگین بیش از ۳ میلیون مسافر، گردشگر و میهمان به این شهرستان سفر می‌کردند که بخش مهمی از این تعداد سفر مربوط به سفر‌های ایام تعطیلات نوروز بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلخال در جلسه ستاد خدمات سفر خلخال افزود: با بهبود شرایط کرونا از اواخر سال گذشته آمار ورودی گردشگران به شهرستان حاکی از بازگشت تدریجی شرایط به دوران قبل از کرونا و حضور گردشگران در این شهر گردشگری پذیربوده است.

درویشی درباره ظرفیت اماکن اقامتی شهرستان خلخال هم گفت: ۱۰ هتل، هتل آپارتمان، مراکز اقامتی رسمی و مجموعه‌های بوم‌گردی دارای پروانه فعالیت در شهرستان‌های خلخال و کوثر به تعداد ۱۵۰ اتاق و سوئیت با ظرفیت ۵۵۰ تخت در کنار این مجموعه خانه‌های مسافری مجاز و ساماندهی شده با ظرفیت ۳۲۰ تخت آماده پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

او گفت: با بهره‌برداری از مجموعه گردشگری و هتل ۵ ستاره ازناو، هتل رغائب و هتل‌های هشجین و کلور در مراکز بخش‌های شاهرود و خورش رستم ظرفیت اتاق‌ها و تخت‌های پذیرش گردشگران در این شهرستان در آینده نزدیک به ۲ برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان خلخال نیز در این جلسه افزود: با توجه به تقارن ایام تعطیلات نوروز امسال با ماه مبارک رمضان پیش بینی می‌شود سفر‌های نوروزی به این شهرستان از ابتدای ایام دهه اخر اسفندماه امسال الی سوم فروردین ماه سال جدید آغاز شود.

سیدجواد یحیی‌زاده خانه تکانی شهری از سوی شهرداری، استقبال از بهار، استقبال از نخستین میهمان نوروزی در مبادی ورودی و اجرای برنامه‌های آئینی و سنتی در روستا‌ها را برنامه‌های پیش‌بینی شده ایام نوروز در این شهرستان برشمرد.

او با اشاره به پیش بینی افزایش مسافران، میهمانان و گردشگران نوروزی این شهرستان، وتاکید بر تشکیل کمیته‌های ۱۳ گانه زیر مجموعه ستاد خدمات سفر، از اصحاب رسانه خواست برای تهیه برنامه‌های خبری و معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان تلاش کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.