تاکید روسیه و عربستان بر همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی

وزرای انرژی روسیه و عربستان در دیدار خود در ریاض بر گسترش همکاری‌ها در حوزه انرژی تاکید کردند.

شرایط بازار انرژی طی یک سال گذشته شاهد افت و خیز فراوانی بوده است. پس از کاهش تقاضا برای نفت خام به دلیل همه گیری کرونا در جهان، کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) اقدام به ایجاد هماهنگی با صادرکنندگان بزرگ دیگر همانند روسیه کردند. اوپک پلاس طی یک سال اخیر تصمیمات بزرگی درباره عرضه نفت خام به بازار گرفته که به تنظیم بهتر بازار کمک کرده است.

به گزارش تله تریدر، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در سفر به ریاض با همتای سعودی خود دیدار و درباره همکاری‌های دو جانبه در حوزه انرژی با عربستان به رایزنی پرداخت.

نواک و عبدالعزیز بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی عربستان در این دیدار بر تعهد خود به تصمیم کاهش تولید اوپک پلاس تاکید کردند. رسانه‌های سعودی گزارش دادند دو طرف درباره بازار نفت و تلاش‌های اوپک به منظور ارتقای توازن بازار و ثبات آن صحبت کرده و در عین حال بر حمایت کشور‌های خود از تصمیم این کارتل نفتی در ماه اکتبر مبنی بر کاهش تولید به میزان ۲ میلیون بشکه در روز در پایان سال جاری میلادی تاکید کردند.

علاوه بر این، وزرای انرژی روسیه و عربستان در این دیدار در مورد توسعه و تقویت روابط میان مسکو و ریاض برای تامین منافع هر دو کشور گفتگو کردند.

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ و اعمال تحریم‌های سنگین کشور‌های غربی علیه حوزه انرژی روسیه، مسکو به دنبال گسترش همکاری‌های خود با کشور‌های صادر کننده نفت خام برای تنظیم بازار و نیز یافتن بازار‌های جدید به منظور گردش از غرب به سمت شرق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار