«خانه عامری‌ها» فک پلمب شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از فک پلمب و بازگشایی سرای عامری‌ها خبر داد.

علیرضا ایزدی درباره پلمب این اقامتگاه که با واکنش وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز روبه‌رو شد، اظهار کرد: سرای عامری‌ها به عنوان یک مجموعه اقامتی به دلیل بروز برخی مشکلات چند روز پیش پلمب شده بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مساعدت دستگاه قضایی، این مجموعه اقامتی پس از «اکوکمپ متین‌آباد» فک پلمب شد.

ایزدی بیان کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن حمایت از اقتصاد گردشگری، همواره نسبت به سلامت اجتماعی و رعایت فرهنگ مقصد تأکید دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان همچنین گفت: مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند مسائل خود را با شماره ۰۹۶۲۹ درمیان بگذارند.

منطقه نمونه گردشگری و اکوکمپ متین‌آباد نیز پنج‌شنبه ۲۵ اسفندماه پس از پیگیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فک پلمب شده بود. پلمب این مراکز گردشگری و اقامتی با دستور قضایی و طبق آنچه گفته شد «به دلیل رعایت نکردن شئونات اسلامی از سوی مسافران» صورت گرفته بود.

سیدعزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در اظهاراتی درباره پلمب تعدادی از اقامتگاه‌ها در آستانه سفر‌های نوروزی، با بیان این‌که این هماهنگی با وزارتخانه انجام نشده است، گفته بود: به‌طور کلی توصیه‌ای برای پلمب کردن نمی‌کنیم، چون مراکز اقامتی مانند مغازه نیست که اگر پلمب شود، شخص برود از مغازه کناری خرید کند، به‌ویژه مراکزی که مردم از قبل رزرو کرده‌اند و گردشگران داخلی و خارجی در آن وجود دارد. پلمب این مراکز در واقع ضایع کردن حقوق افرادی است که آن جا اقامت داشته‌اند و این مورد حل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار