استاندارد خراسان رضوی ۱۲۵ واحد صنفی را به پای میز محاکمه کشاند

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: این اداره کل از ابتدای امسال علیه ۱۲۵ واحد صنفی و فروشگاه در استان در قالب طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) به دلیل تخلفات حوزه استاندارد اعلام جرم کرده است.

محمد سجادی گفت: علاوه بر این به ۸۶۰ واحد صنفی متخلف نیز تذکر و اخطار داده شده، که عمده ترین علت آن تخلف در عرضه کالای فاقد نشان استاندارد در فروشگاه بوده است.

وی گفت: در راستای نظارت بر واحدهای تولید کننده طلا و جواهر، به ۸۰ واحد تولید کننده اخطار و تذکر داده شده که علت آن عدم انطباق جزیی عیار طلا با معیار استاندارد ملی بوده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی اظهار داشت: علیه یک واحد طلافروشی نیز اعلام جرم شده و هشت واحد صنفی نیز به علت تخلف به کمیسیون ماده ۴۲ متشکل از صمت، دستگاه قضایی و اداره استاندارد ارجاع شده اند.

سجادی، با اشاره به ورود سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر و مسافر به استان خراسان رضوی افزود: حدود نیمی از زائران در بازه زمانی نوروز به مشهد سفر می کنند، از این رو محصولات سوغات‌محور همچون زعفران و نبات در اولویت پایش نظارتی این اداره کل در بازه نوروز ۱۴۰۲ قرار دارد.

هزار و ۶ قلم کالا و خدمات در کشور مشمول استاندارد اجباری است و هم اکنون هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد دارند و برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت نیز پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار