پلمب ۱۷ واحد متخلف صنفی در مهاباد

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: بازرسان این نهاد در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، ۱۷ واحد صنفی متخلف را پلمب کردند.

کریم علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: امسال در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط ۲۰ تن انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیرمجاز به ارزش ریالی ۵ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بودند و در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را با تهدید مواجه کند.

به گفته رئیس مرکز بهداشت مهاباد، امسال ۶ و نیم تن روغن در اوایل فروردین و ماه مبارک رمضان در محل تهیه مواد غذایی به ارزش بیش از یک میلیارد ریال با اخذ مجوز از مقامات قضایی و با حضور نماینده دادستان این شهرستان امحا و معدوم شد.

علیزاده آذر ادامه داد: کارشناسان این مرکز امسال ۱۲ هزار و ۵۳۰ مورد بازرسی انجام دادند و علاوه بر کشف این مقدار مواد غذایی، ۱۷ واحد را پلمب، برای ۹۸۷ اخطاریه بهداشتی صادر کردند و ۳۵۸ مورد را معرفی به تعزیرات حکومتی ارجاع دادند.

وی یادآور شد: در این مدت، یک هزار مترمربع مزرعه سبزی را به علت استفاده از آب فاضلاب برای آبیاری تخریب کردند و ۲ هزار و ۳۰۰ مورد از آب شرب شهری و روستایی و ۱۲۷ مورد از آب استخر‌های شنا نیز نمونه برداری بعمل آمد.

علیزاده آذر گفت: در طول اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی ۲۱ کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب ۹ تیم بازرسی سیار از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و با همکاری ادارات جهادکشاورزی، اصناف، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، شهرداری و اماکن بر مراکز فوق نظارت داشتند.

وی از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی فاقد شرایط ۹ گانه بسته بندی شده خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.