واحدهای صنفی پلمب‌شده در مهاباد به ۷۹ باب رسید

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بازرسان در اجرای مصوبه ستاد مقابله با کرونا، از ابتدای امسال تاکنون ۷۹ واحد صنفی متخلف را پلمب کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بهاءالدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونای این شهرستان فعالیت تمامی واحدهای صنفی متناسب با رنگ بندی و همچنین رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی بوده و هرگونه فعالیت خارج از آن ضمن پلمب آن واحد جریمه تعزیرات حکومتی نیز در پی دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲ هزار بازرسی توسط کارشناسان حوزه بهداشت از سطح بازار و اصناف مختلف انجام شده و در قالب آن ۹۹۶ پرونده بهداشتی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: همچنین در این مدت در راستای نظارت بر ادارات و ارگان های دولتی ۸۵ مورد اخطاریه و تذکر در خصوص شیوه نامه های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا صادر شده است.

حسینی اضافه کرد: آرایشگاه های زنانه و مردانه، قنادی و شیرینی سرا، سوپر مارکت، قلیان سرا و چایخانه، کبابی، تالار عروسی، باشگاه ورزشی رستوران سنتی بیشترین صنفی هستند که توسط نیروهای بهداشت محیط و حرفه‌ای اماکن و اصناف در سطح شهر تعطیل و صاحبان آن به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این شهرستان هم اکنون در شرایط نارنجی مقابله با کرونا قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت برای صنف‌های گروه شغلی سوم و چهارم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز است و با افرادی که به دستورالعمل های بهداشتی بی‌توجه باشند برخورد قاطع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد گزارش دهند، بیان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمع‌های خانوادگی در کنار استقبال سراسری از واکسیناسیون مهم‌ترین روش‌های مقابله با بیماری کرونا است که باید توسط شهروندان رعایت شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت تاکنون بیش از ۵۷۵ نفر فوتی ناشی از کرونا داشته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.