آذربایجان غربی در رتبه نخست صادرات غیر نفتی کشور/تجلیل از صادرکنندگان برتر +عکس

مدیرکل صمت استان گفت: آذربایجان غربی با بیش از ۳۰ میلیارد دلار صادرات محصولات داخلی به بازار‌های هدف در رتبه اول صادرات غیر نفتی کشور قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در مراسم تجلیل صادر کنندگان نمونه‌ اظهار کرد: در یازده ماه نخست سال جاری آذربایجان غربی با انجام صادرات محصولات داخلی به بازار‌های هدف کشور‌های مختلف به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد و ۲۴۳ میلیون دلار در رتبه اول صادرات غیرنفتی کشور قرار گرفت.

عبدالحمید سرتیپی می گوید: از ابتدای امسال مبادلات خوب با کشور ترکیه انجام شده است که این کشور سومین مقصد صادرات محصولات داخلی بعد از کشور‌های چین وعراق می‌باشد، در بازه زمانی یاد شده ۱۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارزش محصولات صادراتی به کشور ترکیه از گمرکات استان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه صمت استان در سال آینده تمام توان خود را برای افزایش تولید واحد‌های صنعتی استان با رویکرد صادرات محوری و افزایش صادرات محصولات تولید داخلی به کشور‌های مختلف بکار خواهد گرفت.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: فرایند انتخاب صادر کنندگان نمونه استان مطابق آئین نامه ارسالی از سوی سازمان توسعه تجارت انجام و از سوی اداره کل صمت استان از طریق رسانه‌ها و سایت سازمان اطلاع رسانی گردید که در این راستا ۳۱ صادر کننده مشارکت کردند که پس از انجام مراحل قانونی انتخابات ۲۰ نفر از شرکت کنندگان در این انتخابات به عنوان صادر کننده نمونه استان در ۹ گروه کالایی انتخاب و از آنها تجلیل شد.

۵۷ درصد از مصوبات یکشنبه های حمایت از تولید اجرایی شده است

 معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای رسیدن به توسعه مطلوب صنعتی و اقتصادی در استان یک همدلی خاصی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد که تا کنون نتایج مطلوبی نیز در این خصوص به دست آمده است.

جواد کرمی افزود: آذربایجان غربی با توجه به شرایط خاص جغرافیایی که دارد و هم مرز بودن با چند کشور آسیایی و اروپایی و همچنین استقرار پایانه‌های مرزی این استان را متمایز از سایر استان‌ها می‌کند و این مزیت‌ها باید در توسعه اقتصادی استان بکار گرفته شود و فعالیت‌های اقتصادی در آذربایجان غربی با اقتدار و صلابت صورت گرفته و ادامه یابد که تمام رشد‌های صورت گرفته در حوزه‌های اقتصادی استان مرهون زحمات تولیدکنندگان، اصناف تجار و فعالان اقتصادی می‌باشد.

کرمی خاطر نشان کرد: اختصاص یک روز کاری از سوی مقام عالی استان برای واحد‌های تولیدی صنعتی نشانگر اهمیت توسعه صنعتی و اقتصادی استان برای مسئولان و مدیران است که با اقدامات صورت گرفته در استان سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شده که صدور ۱۸۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در آذربایجان غربی مهر تءیید این اقدامات می‌باشد.

معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: تاکنون ۶۲ د در استان با حضور مقام عالی استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانکی و بخش خصوص در آذربایجان غربی انجام شده است که ۵۷ درصد از مصوبات این بازدید‌ها اجرایی شده است و مابقی مصوبات در حال پیگیری می‌باشند که این اقدامات در استان منتج به فعال سازی ۸۵ واحد راکد صنعتی، معدنی و کشاورزی شده است.

در این مراسم از ۲۰ واحد صادر کننده نمونه‌ای استان با اهداء تندیس تجلیل به عمل آمد.

 

آذربایجان غربی در رتبه نخست صادرات غیر نفتی کشور

آذربایجان غربی در رتبه نخست صادرات غیر نفتی کشور

آذربایجان غربی در رتبه نخست صادرات غیر نفتی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.