توسعه و نوسازی باغات استان آذربایجان غربی ضروری است

سرپرست جهاد کشاروزی آذربایجان غربی گفت: احداث و یا توسعه باغ مادر با هدف توسعه باغ جدید و بازسازی و نوسازی باغات موجود در این استان ضروری است.

 خسرو شهبازی، سرپرست جهاد کشاروزی آذربایجان غربی در جلسه فعالان اقتصادی و مدیران تشکل‌های بخش کشاورزی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است، گفت: بخشی از باغ‌های استان فرسوده و قدیمی بوده و لازم است ضمن بهره گیری از دانش جدید در راستای نوسازی آن‌ها اقدام شود.

سرپرست جهاد کشاروزی آذربایجان غربی اظهار کرد: تولید نهال اصلاح شده و بهبود کشت و کار با احداث باغ مادر ممکن و تسریع می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات محصولات صادر شده از استان نداشتن گواهی بهداشتی است، ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود کشاورزان بازار‌های را از دست بدهند.

شهبازی با اشاره به اینکه پروژه‌های آب و خاک استان دچار چالش شده است، اضافه کرد: سطح اراضی آبیاری به شیوه‌های نوین در استان ۱۸ درصد و این سطح در کشور ۲۸ درصد است.

به گفته وی، آذربایجان غربی برای صادرات محصولات باغی از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار بوده و این موضوع برای استان یک مزیت محسوب می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه آذربایجان غربی استانی است که بخشی از صادرات، واردات و ترانزیت کالابه کشور از طریق مرز‌های آن انجام می‌شود، گفت: وجود این همه پتانسیل در بخش کشاورزی و هم مرز بودن با سه کشور باید موجب ایجاد اشتغال چندین برابری شود.

وی تاکید کرد: کشاورزی یکی از بخش‌های مهم و تاثیر گذار در این استان و اقتصاد آن است و تشکیل تیمی در زمینه بازاریابی می‌تواند موجب رونق بخش کشاورزی شود.

شهبازی یادآور شد: نسبت به کشور‌های همسایه، وضعیت منابع آبی در کشور مطلوب‌تر است، ولی یکی از ضعف‌های اساسی موجود مدیریت سرزمین و غفلت از فرصت‌های سرمایه گذاری بوده است.

آذربایجان غربی دارای سالانه ۶.۲ میلیون انواع تولیدات باغی، زراعی و دامپروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.