حسینی خبر داد

آمادگی مراکز سلامت فارس برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آمادگی مجموعه مراکز سلامت فارس برای خدمات رسانی به مردم و مسافران نوروزی، در تعطیلات نوروز خبر داد.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز در نشست ستاد سلامت نوروزی دانشگاه با اشاره به رسالت‌های حوزه سلامت در تامین و حفظ سلامت مردم، اظهار کرد: ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دی سال ۱۴۰۱، با استفاده از تجربیات موفق سال‌های گذشته، برنامه ریزی برای ارائه خدمات در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ را آغاز کرده و در این رابطه در تعطیلات نوروزی، وقفه‌ای در روند خدمت رسانی به مردم ایجاد نمی‌شود.

او از جمله برنامه ریزی‌های این ستاد را فعالیت ۳۳ شبکه و منطقه بهداشت و درمان، ۶۸ بیمارستان خصوصی، خیریه و دولتی، ۵۷ درمانگاه خصوصی و دولتی عنوان کرد و از ارایه خدمات دیالیز در ۴۳ مرکز در سطح استان فارس عنوان کرد که به صورت نوبت کاری و در روز‌های مختلف تعطیلات نوروزی به بیماران نیازمند خدمات ارائه می‌دهد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس افزود: همچنین ۱۰۰ مرکز تصویربرداری بیمارستانی و رادیولوژی خصوصی و دولتی و ۱۲۸ داروخانه شبانه روزی آماده ارائه خدمت به مردم استان و مسافران نوروزی در این ایام هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به فعالیت شبانه روزی تیم‌های سلامت محیط دانشگاه به عنوان یکی از محور‌های مهم خدمات ویژه نوروز اشاره کرد که مانور ضربتی این تیم با حضور ۴۶۰ بازرس بهداشت محیط، در قالب ۶۷ تیم ثابت و سیار آغاز شده و تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۲ نیز ادامه دارد.

دکتر حسینی با اعلام فعالیت ۱۱ مرکز دندانپزشکی شبانه روزی در شیراز، از ارائه خدمات آزمایشگاهی در ۳۰۹ مرکز تحت پوشش دانشگاه در سطح استان خبر داد که این مراکز آزمایشگاهی نیز به صورت نوبت کاری و در روز‌های مختلف تعطیلات نوروزی فعال هستند.

او، ۱۶۲ پایگاه اورژانس زمینی، ۱۵ ایستگاه سلامت و پنج پایگاه اورژانس هوایی برای ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی را دیگر بخش خدمات مجموعه بزرگ علوم پزشکی شیراز معرفی کرد که برای خدمات رسانی در نوروز ۱۴۰۲، بسیج شده‌اند.

او همچنین از ارائه خدماتی مانند پزشکی، مامایی و آزمایشگاهی در ۲۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت استان و ۴۰ مرکز ایمن سازی خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اطلاع رسانی خدمات ستاد سلامت نوروزی، تا سیزدهم فروردین، در پایگاه خبری دانشگاه، فضای مجازی، صدا و سیمای استان و دیگر رسانه‌های استان فارس گفت: سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۹۰ برای پیگیری مسائل بهداشتی و سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۸۱۹ برای پیگیری مسائل درمانی مردم و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نیز مانند دیگر ایام سال فعال بوده و مردم استان و مسافران نوروزی می‌توانند با اعتماد به مجموعه سلامت فارس، مسائل خود را در حوزه بهداشت و درمان به این مراکز انعکاس دهند.

حسینی، رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در سفر‌های نوروزی، پیشگیری از بروز مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی، پرهیز از مصرف قارچ‌های سمی در طبیعت و توجه به سلامت خود و اعضای خانواده در ایام تعطیلات را از جمله مهم‌ترین مواردی دانست که موجب کاهش بروز مشکلات در این ایام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: در صورت بروز هرگونه حادثه، با حفظ خونسردی، با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نیرو‌های اورژانس به یاری شما بشتابند.

آمارگیری منظم و پایش دقیق خدمات در ایام نوروز

دکتر محمود نجابت مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به ضرورت آمارگیری منظم و پایش دقیق خدمات در مراکز زیرمجموعه دانشگاه در طول ایام نوروز، از اعضای ستاد سلامت نوروزی دانشگاه خواست تا با دقت نظر لازم در این زمینه، از هرگونه وقفه در روند ارائه خدمت به مردم و مسافران نوروزی پیشگیری شود.

او، بهره مندی از تجارب سال‌های گذشته ستاد سلامت نوروزی در روند ارائه خدمت طی سال جاری را از جمله راهکار‌های بهبود خدمات دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با ارائه گزارشی از اقدامات پیش بینی شده برای ارائه خدمات درمانی در طول تعطیلات نوروز امسال گفت: از جمله برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه، تقویت قطب‌های درمانی استان در حیطه پزشکی با حضور متخصصان موردنیاز بوده که امیدواریم مردم و مسافران نوروزی، خدمات لازم را به موقع و با شرایط مناسب دریافت کنند.

پیش بینی ذخیره دارویی مناسب برای ایام تعطیلات امسال، تامین تجهیزات پزشکی لازم و اطلاع رسانی مناسب خدمات حوزه سلامت استان به مردم و مسافران نوروزی، از دیگر محور‌های مطرح شده در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی دانشگاه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار