رونمایی از گوشی اوپو Find X6 Pro

اوپو امروز به‌صورت رسمی از جدیدترین گوشی هوشمند خود تحت عنوان سری Find X6 رونمایی کرد.

اوپو به‌صورت رسمی از جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار چند سال اخیر خود تحت عنوان سری Find X۶ رونمایی کرده که مدل پیشرفته‌تر این خانواده با نام Find X۶ Pro با ترکیب دوربین قدرتمند به‌همراه سنسور دوربین ۱ اینچی IMX۹۸۹ سونی، لنز پریسکوپی پیشرفته، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و نمایشگری با روشنایی ۲۵۰۰ نیت همراه شده است.

این گوشی دارای سه بنز دوربین در پشت خود است. این گوشی لنز اصلی دوربین سنسور ۱ اینچی سونی IMX۹۸۹ دارد که در شیائومی ۱۳ پرو و ویوو ایکس ۹۰ پرو استفاده شده است. این لنز از فاصله‌کانونی ۲۳ میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/۱.۸ بهره می‌برد. لنز فوق‌عریض ۱۵ میلی‌متری دارای f/۲.۲ بوده و از یک سنسور IMX۸۹۰ با ابعاد ۱/۱.۵۶ اینچی استفاده می‌کند که بزرگترین حسگر مورداستفاده در دوربین‌های فوق‌عریض تاکنون است.

درنهایت لنز پریسکوپی با فاصله‌کانونی معادل ۶۵ میلی‌متر را داریم که از همان سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی IMX۸۹۰ استفاده کرده و دیافراگم روشن f/۲.۶ را دارا است.

ترکیب دوربین بار دیگر با برند Hasselblad ارائه شده و حالت‌های نرم‌افزاری برای تنظیم رنگ‌ها با نمایه Hasselblad Natural Color، حالت Hasselblad Pro، حالت کلاسیک XPAN برای عکس‌های پانوراما و حتی جزئیات دقیق‌تر مانند صدای شاتر وفادار به Hasselblad و واترمارک Hasselblad که شامل پارامتر‌های عکسبرداری در حاشیه زیر عکس شما می‌شود را نیز به‌همراه دارد.

یک حالت پرتره Hasselblad وجود دارد که از دوربین‌های عریض و تله‌فوتو برای ایجاد نتایجی استفاده می‌کند که هدف آن شبیه‌سازی XCD۳۰ (۳۰ میلی‌متر f/۳.۵) و XCD۸۰ (۸۰ میلی‌متر f/۱.۹) است.

اوپو همچنین امکانات دوربین‌های جدید خود را ازطریق پردازشگر تصویربرداری سفارشی MariSilicon X خود افزایش می‌دهد. این تراشه امکان فوکوس و دقت سریع‌تر و همچنین محدوده لرزشگیر تصویر ۴۲ درصدی را برای دوربین پریسکوپی فراهم می‌کند که اوپو می‌گوید رقمی پیشرو در صنعت است.

هر سه دوربین از ادغام عمیق داده‌های تصویر خام فشرده‌نشده برای وضوح بهتر و اطلاعات سایه و نور پشتیبانی می‌کنند. Find X۶ Pro دارای یک سنسور طیفی ۱۳ کانالی ارتقایافته برای قضاوت در مورد نور محیط و تنظیم تعادل رنگ سفید بر این اساس است.

Find X۶ Pro با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار هوشمند داخلی خود، می‌تواند زوم هیبریدی ۶ برابری را با لنز پریسکوپی خود ارائه دهد، چیزی که این شرکت آن را «کیفیت اپتیکال کامل» می‌نامد. همچنین ویدئو‌های ۴K را در هر دو سطح بزرگنمایی ۳ برابر و ۶ برابر قادر می‌سازد. در مورد ویدیو، Find X۶ Pro از تصویربرداری کامل با Dolby Vision ۴K HDR پشتیبانی می‌کند.

دوربین فوق‌عریض همچنین از عکس‌های ماکرو از فاصله ۴ سانتی‌متری پشتیبانی می‌کند و اوپو می‌گوید این لنز کمتر از ۱ درصد انحراف دارد.

دوربین جلو دارای سنسور ۳۲ مگاپیکسلی IMX۷۰۹ است که نسبت‌به Oppo Find X۵ Pro تغییری نکرده است. این دوربین شامل یک لنز عریض ۲۱ میلی‌متری با f/۲.۴ می‌باشد. اوپو Find X۶ Pro دارای صفحه‌نمایش ۶.۸۲ اینچی AMOLED ۳۱۶۸×۱۴۴۰ با رفرش‌ریت متغیر ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است. اوپو ادعا می‌کند که این روشن‌ترین پنل در جهان با حداکثر روشنایی ۲۵۰۰ نیت است.

در داخل، Oppo Find X۶ Pro دارای یک تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که با ۱۲ و ۱۶ گیگابایت رم LPDDR۵X به‌همراه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS ۴.۰ همراه شده است.

تأمین انرژی Find X۶ Pro برعهده یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌باشد که از شارژ سیمی ۱۰۰ واتی SuperVOOC (۱۰۰ درصد شارژ در ۲۸ دقیقه) و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی AirVOOC (۱۰۰ درصد شارژ در ۵۲ دقیقه) پشتیبانی می‌کند. اوپو می‌گوید باتری پس از ۱۶۰۰ دوره شارژ ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ می‌کند که دو برابر استاندارد رایج در صنعت است.

اوپو Find X۶ Pro در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و سبز عرضه می‌شود. رنگ قهوه‌ای دارای ترکیبی از شیشه‌های فلزی برای بالای پنل پشتی و چرم گیاهی برای بقیه قسمت‌های آن است. جزیره دوربین نیز در یک ماژول لنز گرد ساخته‌شده از آلومینیوم هوافضا قرار گرفته است. همه این‌ها برای تقلید از ظاهر و حس یک دوربین قدیمی ساخته شده است.

مدل‌های مشکی و سبز از شیشه AG استفاده می‌کنند که جلا داده شده تا ظاهر و حسی فلزی به آن بدهد. به‌طور طبیعی، Find X۶ Pro دارای گواهی IP۶۸ برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار