ضرورت تدابیر لازم برای خدمات‌رسانی به مسافران اولویت ستاد سفر

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به‌منظور تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مسافران‌نوروزی و کاهش حوادث جاده‌ای به طرح نکاتی پرداخت.

وبینار هماهنگی با استان‌ها به‌منظور گزارش وضعیت و ارائه راهکار‌های مناسب برای ارتقای سطح کیفی خدمت‌رسانی همچنین جلوگیری از وقوع بحران با حضور علی‌اصغر شالبافیان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، نمایندگان دستگاه‌های عضو و دبیران ستاد استانی صبح امروز سه‌شنبه اول فروردین ماه ۱۴۰۲ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

در این جلسه بوشهر، گیلان، مازندران، یزد، لرستان، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، زنجان، آذربایجان شرقی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، هرکزگان، کردستان از جمله استان‌هایی بودند که به ارائه گزارش پرداختند و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به فراخور و ضرورت به طرح نکاتی پرداخت.

فاطمی ضرورت اسکان اضطراری و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی را طی امروز و فردا که کشور درگیر سامانه بارشی است جزو اولویت‌های ستاد سفر اعلام کرد.

ارتباط با هواشناسی استان، تدبیر ویژه برای تشکیل کمیته حمل و نقل جاده‌ای و برقرار کردن کمپین‌های شصت‌سی در محور‌های مواصلاتی استان‌هایی که آمار تصادفات جاده‌ای در آن‌ها بالا است از دیگر نکات مورد تاکید او در این جلسه بود.

او با اشاره به هماهنگی ایجاد شده بین سازمان بنادر و دریانوردی و هلال‌احمر، افزود: براساس توافقات صورت گرفته امداد هوایی برای حوادث دریایی در سه استان جنوبی کشور برقرار است.

او همچنین فعال کردن امدادرسانی دریایی در روز‌های مواج دریا همچنین هماهنگی با جمعیت هلال‌احمر در استان‌های دارای ظرفیت طبیعت‌گردی برای کاهش و جلوگیری حوادث را مورد تاکید قرار داد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ورود سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور و احتمال سیلاب در برخی استان‌ها اشاره و بر هماهنگی با استاندار برای فعال کردن اسکان اضطراری همچنین اعلام ممنوعیت اطراق در نزدیکی رودخانه‌ها تاکید کرد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد واگذاری میز گردشگری دریایی به استان هرمزگان، افتتاح مسیر جدید بندرعباس به جزیره هنگام و راه‌انداز اپلیکیشن دریایی منجر به رونق گردشگری دریایی شود.

فاطمی در ا‌دامه اطلاع‌رسانی را جزو نکات ضروری عنوان‌کرد و افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته با صدا و سیما کارشناسی برای انعکاس روزانه اخبار و توصیه‌های لازم معرفی شود.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزاری جلسه با معاونان وزرای دستگاه‌های عضو که به استان سفر می‌کنند را مورد تاکید قرار داد.

نظارت‌ها با اولویت رفع مشکل انجام شود/ پاسخگویی اولیه ظرف یک ساعت

در ادامه یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با بیان اینکه نظارت‌ها با اولویت رفع مشکل انجام شوند، افزود: رسیدگی به شکایت‌های فوری و اضطراری مدنظر قرار گیرد. به جز مواردی که باید در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار بگیرند، ظرف یک ساعت باید پاسخ ا‌ولیه به دیگر شکایت‌ها داده شود.

هماهنگی با سایر دستگاه‌های متولی نظارت به‌منظور هدایت نظارت‌ها به سمت مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری که به صورت موقت دایر هستند و ارائه گزارشات به‌صورت مرتب از دیگر نکات مورد اشاره نقی‌زاده بود.

تمهیدات کافی برای کاهش تصادفات جاده‌ای اندیشیده شود/ آماده باش برای اسکان‌های اضطراری

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بر تمهیدات لازم در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای همچنین آماده باش برای اسکان‌های اضطراری تاکید کرد.

شالبافیان نیز با تبریک و شادباش سال نو ابراز امیدواری کرد سال جدید همراه با خیر و برکت برای مردم ایران باشد.

او‌ با تشکر از دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به بیان چند نکته پرداخت.

شالبافیان به تصادفات و تلفات جاده‌ای اشاره و بر ایجاد تمهیدات بیشتر در استان‌هایی که بیشترین آمار را دارند تاکید کرد. به کارگیری نیروهای داوطلب همچنین استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها از جمله موارد مورد اشاره او بود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تصریح کرد: اصلی‌ترین رسالت ما این است که عملکردمان موجب تامین ایمنی و سلامتی مردم شود و از ایجاد خاطرات تلخ ماندگار جلوگیری کنیم.

او با بیان اینکه تغییرات آب و‌هوایی موجب تغییر الگوی اقامت مسافران‌ می‌شود، افزود: تمهیدات کافی برای اسکان اضطراری در استان‌هایی مانند خراسان رضوی که در مسیر قرار دارند همچنین استان‌هایی مانند سیستان و‌ بلوچستان و خراسان جنوبی که فاصله تا مرکز استان طولانی است مهم و ضروری است و باید آماده باش کامل باشند.

برگزاری جلسات ستاد سفر با حضور نمایندگان دستگاه‌ها از دیگر نکاتی بود که شالبافیان مورد تاکید قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.