همایش طلایه داران تبلیغ در دانشگاه صنعتی برگزار شد

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت هرچه بیشتر برای جهاد تبیین و ارتباط با نسل جوان، گفت : نیازمند یک نقشه عملیاتی دقیق برای جهاد تبیین هستیم.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در همایش «طلایه داران تبلیغ» که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه با حضور روحانیون و ائمه جماعات برگزار شد، گفت : یکی از مهمترین نیاز‌های استان نیاز به تبلیغ، تبیین و ارشاد است، در استان کرمانشاه گرچه مشکلات زیادی داریم، اما به لطف الهی ظرفیت و مزیت‌های فراوانی هم داریم.

وی افزود: در استان کرمانشاه با مردمی بسیار خوش فطرت، با دل‌ها و قلب‌هایی آماده و متدین زندگی می‌کنیم که خود از بزرگترین فرصت‌ها است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین از چهار کلیدواژه مهم استفاده کرده‌اند و آن را یک فرضیه (یعنی واجب)، قطعی، عینی و فوری برشمرده‌اند بنابراین در شرایطی که جای جای استان نیازمند جهاد تبیین است، حجتی برای عدم ورود به این میدان نیست و دلیلی برای اولویت دادن به امور مستحب وجود ندارد.

صحرایی بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب ما در عرصه جهاد تبیین باید کار جبهه‌ای کنیم و لازم است همه به این جبهه بپیوندند.

وی با بیان اینکه نیازمند یک نقشه عملیاتی دقیق در حوزه جهاد تبیین هستیم، گفت: لازم است همه متولیان و مسئولان مرتبط، دسته بندی‌های مختلف استان را شفاف کنند تا مشخص شود که در هر حوزه و عرصه چه نیاز‌هایی وجود دارد و چه ظرفیت‌هایی برای پاسخ به آن نیاز‌ها داریم. همچنین باید زمانبندی اجرای این نقشه هم مشخص شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در کرمانشاه نیازمند کار منسجم، جبهه‌ای و هدفمند هستیم، ادامه داد: مسئولان استان باید با اقتضائات واقعی میدان در استان را مشخص کنند و روحانیون هم پیشنهاد‌ها و راهکار‌های خود را برای پوشش این میدان بیان کنند تا به یک نتیجه مناسب و مؤثر برسیم.

صحرایی بر ضرورت گفتگو و آگاهی بخشی چهره به چهره روحانیون با دانش آموزان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: در نقشه عملیاتی جهاد تبیین باید توان و ظرفیت تبلیغ و جهاد تبیین برای یک ارتباط مستمر و گسترده در یک بازه زمانی مشخص با همه اقشار مثلاً با همه معلمان و دانش آموزان استان تعریف و عملیاتی شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار