برنامه آمریکا برای گسترش توافق امنیتی آکوس

دولت جو بایدن در نظر دارد توافق امنیتی آکوس را به کشور‌های بیشتری گسترش دهد.

توافق آکوس که میان آمریکا، انگلیس و استرالیا به امضا رسید به دنبال فروش تسلیحات پیشرفته و زیردریایی‌های هسته‌ای به کانبرا با هدف مهار چین در منطقه اقیانوس آرام – هند است. با این حال، اکنون خبر‌ها از تلاش دولت بایدن به منظور گسترش این توافقنامه امنیتی حکایت دارد.

به گزارش تله تریدر، مقامات آگاه در آمریکا اعلام کردند جو بایدن، رئیس جمهور این کشور آماده گسترش ائتلاف آکوس به کشور‌های بیشتری است.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند دولت بایدن به دنبال گنجاندن کشور‌های بیشتری در پروژه ساخت زیردریایی هسته‌ای نیست بلکه در مرحله دوم مشارکت به دنبال همکاری با کشور‌های دوست است.

منابع آگاه می‌گویند آن‌ها به دنبال راه‌های جدید به منظور اتصال مجدد کشور‌های متحد در اقیانوس آرام – هند و اروپا – اقیانوس اطلس هستند. آنها به دنبال نام بردن از کشور‌های خاص نیستند، اما جهانی را تصور می‌کنند که در آن کشور‌ها ذیل مرحله دوم همکاری می‌کنند.

اوایل ماه جاری میلادی روسیه با انتقاد از توافق آکوس، آن را سازمان مشابه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دانست که در شرق آسیا تشکیل شده است و ثبات آسیا – اقیانوسیه را به مخاطره می‌اندازد.

آمریکا ظهور چین را بزرگترین تهدید برای هژمونی خود می‌داند و با توافق‌های امنیتی همانند آکوس به دنبال اعمال سیاست مهاری است که پیشتر علیه شوروی سابق اعمال کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۵:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
چگونه توافق (امنیتی)آکوس که زاییده امریکاست توان ایجاد امنیت داشته باشد و حال آنکه خود امریکا که قصد گسترش این توافق ظاهرا امنیتی را دارد پی در پی به یمن و سوریه که جنگزده ترین کشورهای تاریخ جهان هستند و هر روز مردم جهان شاهد و ناظر به خاک و خون غلطیدن مردم بیگناهشان هستند به این کشورها حمله نظامی میکند و غیر نظامیان را هلاک میکند؟ بگذریم که نیکلا سارکوزی با روبه صفتی اول اروپا را وحشی ترین قاره جهان معرفی میکند ولی در آخر جنگ اکراین را کم اهمیت تر از کشتار دسته جمعی و مجزرة بوسنی هرزگوین معرفی می کند. این اظهارات سارکوزی نمونه ای از هزاران تبلیغات فریبنده غرب علیه بشریت است. بغض النظر عن این که اگر هیتلر در جنگ جهانی قتل عام مرتکب شد در مقابل امریکا با استفاده از بمب اتمی تا الی یومنا هذا از بشریت تلفات میگیرد و زهر چشم می گیرد و هنوز هم دنیای غرب دست از سر بشر بر نمی دارد و اورانیوم ضعیف شده را فعلا بنام انگلیس وارد جنگ اکراین کرده و هیروشیما ناکازاکی هنوز به قوت خود باقیست. سازمان لجنستان ملل هم نه در پی تعیین خسارات وارده دو بمب اتمی امریکا بر سر مردم ژاپن است و نه ارسال اورانیوم به اکراین را محکوم می کند چون جیره خوار و مواجب بگیر دولت کثیف ایالات متحده امریکاست که فقط و فقط 150 سال پیش یا حداکثر 522 سال پیش در اثر قتل عام 115/000/000 بومی بیگناه بوجود آمده و ادعای رهبری جهان را به زبان نجسش جاری می کند. مفقود عدالت.
آخرین اخبار