گروسی: در حال رایزنی با طرف‌های برجام هستیم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی گفت که در حال رایزنی با همه طرف‌های برجام برای کمک به حصول توافق است.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی گفت: پیشرفت‌هایی در راستای دستیابی به توافق با ایران در مورد مسائل پادمانی حاصل شده است. برخی مسیرها در حال گشوده شدن است و خواهیم دید که آیا همین‌طور است یا نه.

رافائل گروسی که در اندیشکده شورای روابط خارجی سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد که پس از سفر به ایران و توافق حاصل شده، به نظر می‌رسد پیشرفت‌هایی در جهت توافق با ایران در موضوع مسائل پادمانی حاصل شده است. اما البته، "باید منتظر ماند و دید که آیا این یک فرض درست است یا نه".

او با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اقدامات ایران گفت: توافق ۲۰۱۵ (برجام) اکنون به پوسته‌ای خالی تبدیل شده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین تصریح کرد که ناظران آژانس برای نظارت بر برنامه هسته‌ای در ایران حضور دارند تا نتیجه توافق‌های مذاکرات وین با بررسی‌های مضاعف و گزارش‌های آن‌ها قابل بررسی باشد.

او گفت بر این اساس، فعالانه در رایزنی با همه طرف‌های برجام مشارکت دارد تا در از سرگیری مذاکرات وین برای توافقی جدید کمک کند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۱۲ اسفند برای سفری دو روزه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال رسمی بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر به تهران و دیدار با مقامات بلندپایه کشورمان را مهم ارزیابی و تصریح کرد که یک درک روشن درباره ادامه همکاری‌ها برای حل‌وفصل مسائل پادمانی حاصل شده است.

گروسی این مطلب را در جمع خبرنگاران مستقر در وین، پس از بازگشت از سفر دو روزه به تهران و دیدار با مقامات کشورمان مطرح کرد. او با اشاره به بیانیه مشترک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت که چارچوب کلی برای حرکت رو به جلو بدست آمده است.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نتیجه سفر دو روزه گروسی به تهران، بیانیه مشترکی را صادر کردند که بر اساس آن ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
از اول هم ایران درک بالا و روشنی داشت شما خبیث ها زیاده خواه بودید و هستید
مرگ بر جاسوس خبیثی مثل تو که فقط منافع آمریکا و اسراییل را پیگیری میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
هیهات من الذله
آخرین اخبار