امام جمعه مشهد:

ارتکاب آشکار گناه موجب قوت دشمن می‌شود

امام جمعه مشهد گفت: تجاهر به فسق و گناه و ارتکاب آشکار آن‌ها نشود، چون این کار در مملکت امام زمان (عج) در واقع قوت بخشیدن به دشمن است.

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی گفت: مردم ما حدود نیم قرن است که غیرتمردانه پای نظام ایستاده‌اند و همه چیز خود را برای آن می‌دهند، چون ریشه نظام در دین مردم است.

او افزود: مردم، خداباور و معادباور و دلداده اهل بیت (ع) هستند و این‌ها ریشه حاکمیت دین در کشور است و دشمن با هیچ فتنه و توطئه و شیطنتی قدرت مقابله با این نظام را پیدا نکرده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن می‌خواهد حاکمیت و حکمرانی دینی نباشد و مردم همانند گوسفند باشند تا با یک دسته علف آن‌ها را به هر جهت که می‌خواهد ببرد.

علم الهدی با بیان این که باید بنیه مستحکم نظام را هر چه بیشتر حفظ کرد افزود: باید هر چه بیشتر مظاهر دینی و دینداری خود را به دشمن نشان دهیم. هر چه اسلام و دین در جامعه مظاهر قویتری داشته باشند و هر چه پای بندی به دین را در بخش‌های مختلف بیشتر نشان دهیم، بنیه نظام محکمتر و قویتر خواهد شد.

وی ادامه داد: تهاجم دشمن از همه بیشتر به دین مردم است. اغتشاش داخلی را برنامه ریزی می‌کند و عده‌ای ناآگاه با آن همراهی می‌کنند. دشمن، چون دین و ایمان را بنیه نظام می‌داند به دنبال ضربه زدن به آن است و اگر این امر ضربه خورد بر پیکر و بنیه نظام ضربه وارد می‌شود و راه برای دشمن باز خواهد شد.

امام جمعه مشهد گفت: دشمن می‌خواهد حاکمیت دین در این کشور نباشد و وقتی حاکمیت دین نباشد مردم با خواسته‌های نفسانی خود در جهت منافع استکبار و کشاندن ثروت مردم به طرف دشمن مدیریت می‌شوند. اگر حکومت دینی نباشد استکبار جهانی با ما معامله‌ای را می‌کند که با گوسفندان انجام می‌شود.

علم الهدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نو و سخنرانی در جمع مردم مشهد و زائران حرم رضوی افزود: تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب در روز اول سال و بیان رهنمود‌های حکیمانه و راهبرد‌های اساسی برای حرکت مسوولان در مدیریت کشور و عملیات مردمی، مایه سرفرازی بود.

وی با بیان این که استقبال مردم از سخنرانی نوروزی رهبری بی سابقه بود افزود: حضور این جمعیت مشتاق در سال‌های گذشته و قبل از کرونا نیز سابقه نداشت و این استقبال عظیم باعث تشکر است و نشان داد مردم، قدرشناس رهبری هستند و سایه پر برکت ولایت را بر سر خود در درگاه خدا شاکر هستند.

او اضافه کرد: از مسوولان و دستگاه‌های خدماتی و امنیتی هم تشکر می‌شود که در این سخنرانی مثل همیشه به بهترین شکل ارائه خدمت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.