اعتراضات صهیونیست‌ها انگلیس را نگران کرد

نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با همتای صهیونیست خود از تنش‌ها و مسائل کنونی در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرد.

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس، امروز (جمعه) با «بنیامین نتانیاهو» همتای صهیونیست خود، دیداری کوتاه برای بحث درباره مسائل داخلی سرزمین‌های اشغالی داشت و بر اهمیت «ارزش‌های دموکراتیک» تاکید کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، درحالیکه رسانه‌های صهیونیستی هیچ صحبتی از اظهارات ریشی سوناک درباره اصلاحات قضایی که چندین هفته با اعتراض در سرزمین‌های اشغالی همراه بوده، نکردند، رسانه‌های انگلیسی درباره سخنان سوناک به نتانیاهو درباره «اهمیت حفظ ارزش‌های دموکراتیک که پایه‌ی روابط است و اهمیت آن در مسائلی از جمله در اصلاحات قضایی پیشنهادی در اسرائیل» نوشتند.

همچنین بیانیه‌ای که از دفتر نخست‌وزیری انگلیس منتشر شد بیانگر آن است که ریشی سوناک از «نگرانی بین‌المللی درباره تنش‌ها در کرانه باختری و تلاش‌ها برای کاهش تنش، به‌ویژه پیش از تعطیلات مذهبی آتی» خبر دادند.

این دیدار در دفتر نخست‌وزیر انگلیس در خیابان شماره ۱۰ داونینگ لندن انجام شد. البته این دیدار به شکلی غیرمعمول بود و هیچ یک از دو طرف پس از آن اظهاراتی مطرح نکردند. به خبرنگارانی که با نتانیاهو سفر کردند هم گفته شده بود پیش از نشست می‌توانند به محل جلسه بروند، اما امروز صبح به آن‌ها خبر دادند که مجوزی برای آن‌ها صادر نشده است.

در روز‌های گذشته ریشی سوناک تحت فشار بوده تا درباره مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی و اصلاحات قضایی نظر علنی خود را بگوید، اما به نظر می‌رسید او برای اینکه موضع‌گیری خاصی نداشت باشد از هرگونه اظهارنظری خودداری کرده است.

اما در مقابل هفته گذشته که نتانیاهو به آلمان سفر کرده بود، او و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، به طور علنی درباره اصلاحات قانون قضایی رژیم اشغالگر برای افزایش اختیارات دادگاه، به طور علنی باهم نزاع کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
دایی مهربانتر از مادر انگلیس بانی تشکیل اسراییل
نگران شد
آخرین اخبار