وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید به استعفا کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد اگر کابینه نتانیاهو تغییرات مربوط به دستگاه قضائی در این رژیم را عملی کند، استعفا می‌کند.

یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد اگر کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به طور یکجانبه به تغییرات قضائی ادامه دهد استعفا می‌کند.

دیروز «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب افراطی "اسرائیل خانه ما" و وزیر جنگ و اقتصاد پیشین کابینه بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با شبکه "کان ۱۱" تصریح کرد بزرگترین خطر برای اسرائیل نه ایران است، نه حزب‌الله، نه حماس بلکه بنیامین نتانیاهو است.

کانال ۱۲ اسرائیل نیز دیروز اعلام کرد ۲۵۰ افسر بلندپایه ارتش، شاباک، موساد، بازنشستگان نظامی، روسای پیشین موساد و شاباک در نامه‌ای سرگشاده به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم، او و کابینه‌اش را به نابودی امنیت صهیونیست‌ها متهم کرده‌اند.

نداف ارغمان، رئیس پیشین شاباک در واکنش به ادامه پافشاری نتانیاهو به اصلاحات قضایی با وجود ۱۱ هفته تظاهرات اخیرا تاکید کرد که در صورت تصویب نهایی این اصلاحات، اسرائیل به رژیمی دیکتاتوری تبدیل خواهد شد و شاهد فروپاشی نهاد‌ها خواهیم بود.

یائیر لاپید نخست‌وزیر سابق اسرائیل و رهبر اپوزیسیون نیز اعلام کرد افزایش بی‌رویه خشونت علیه معترضان توسط اراذل و اوباش حامی لیکود را شاهدیم، حزب لیکود باید اوباش خود را از خیابان‌ها جمع‌آوری کند و نخست‌وزیر باید این اقدامات را محکوم کند.

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده است که از نظر جناح اپوزیسیون و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی و نیز جنجال درباره اعطای اختیارات امنیتی به «ایتمار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و رهبر افراطی حزب «صهیونیسم مذهبی»، هم اکنون به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظر‌ها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار