خسارت زمین لرزه به ۱۰ روستای سلماس و خوی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از خسارت زمین لرزه به ۱۰ روستای شهرستان‌های سلماس و خوی خبر داد.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو باشگاه خبرنگاران جوان گفت: درپی وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری صبح امروز در شهرستان‌های خوی و سلماس، کارشناسان فنی بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان در اولین ساعات پس از وقوع زلزله باحضور در ۱۰ روستای اعلام خسارت شده، واحد‌های مسکونی خسارت دیده را مورد ارزیابی قراردادند.

جعفر برزگر با اشاره به تعداد واحد‌های خسارت دیده از زلزله اظهار کرد: براساس نتایج ارزیابی کارشناسان فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۸۰ واحدمسکونی در روستا‌های شهرستان سلماس خسارت دیدند که از این تعداد ۲ واحد مسکونی خسارت بالای ۸۰ درصد و ۷۸ واحدمسکونی با خسارت‌های جزئی زیر بین ۲۰ تا ۵۰ درصد ارزیابی شدند.

برزگر به وضعیت واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده در سلماس نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۰ هزارو ۵۶۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان سلماس تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مقاوم سازی شده است.

وی در پایان تصریح کرد: باتوجه به قرارگیری استان آذربایجان غربی و بخصوص شهرستان‌های خوی و سلماس در پهنه خطرپذیری بالا از نظر وقوع بلایای طبیعی، افزایش میزان مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در منطقه با مشارکت مردم و بانک‌ها جهت سهولت در ارائه تسهیلات ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.