شهادت تعداد زیادی از دستیاران ترامپ علیه او در دادگاه

رئیس سابق کاخ سفید و برخی دستیاران ترامپ مجبور به شهادت مقابل دادگاه درباره حملات به کنگره شدند.

نشریه هیل در گزارشی نوشت که «مارک میدوز» رئیس پیشین دفتر کاخ سفید و برخی دیگر از دستیاران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به اجبار قرار است تا در مقابل دادگاه علیه ترامپ درباره حمله ۶ ژانویه به کنگره این کشور در واشنگتن دی سی شهادت دهند.

این تصمیم را اولین بار خبرگزاری ای‌بی‌سی گزارش داد و گفت: این حکم مهر و موم شده را «بریل هاول» قاضی دادگاه منطقه‌ای واشنگتن دی سی اتخاذ کرده تا پیش از کناره‌گیری از سمت قاضی ارشد تصمیمات آخر خود درباره این پرونده را اجرایی کند.

این دستور مستلزم شهادت تعدادی از دستیاران ترامپ است، از جمله برخی از آنها که پیشتر در مقابل هیئت منصفه حاضر شده‌اند اما از پاسخ به سؤالات در مورد مذاکرات خود با رئیس‌جمهور سابق خودداری کرده‌اند. چنین اقدامی نقطه عطفی تاریخی در قبال مارک میدوز است که پیشتر از احضاریه کمیته منتخب مجلس طفره رفته است. وکیلِ مارک میدوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداد.

«دن اسکاوین» کارشناس ارتباطات ترامپ، نیز که وزارت دادگستری نیز پس از رد احضاریه کمیته از تعقیب او خودداری کرد، در دستور هاول گنجانده شد و باید در تحقیقات جنایی شهادت دهد.

وزارت دادگستری آمریکا در دادگاهی که درباره تخلف ترامپ در سال ۲۰۲۲ تشکیل داد اعلام کرد رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حفظ اسناد حساس دولتی پس از ترک قدرت در ژانویه ۲۰۲۱ و نیز قانون جاسوسی که انتشار اطلاعات مضر برای امنیت ملی را جرم می‌داند تحت تحقیقات قرار دارد.

مخالفان دونالد ترامپ روز سه‌شنبه هفته جاری اعتراضی مقابل دادگاه نیویورک برپا کردند. این تظاهرات پیش از اعلام جرم احتمالی علیه ترامپ برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار