اولین جشنواره هنرهای نوری ایران در مشهد افتتاح شد + عکس و فیلم

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اولین جشنواره هنرهای نوری ایران، در بوستان کوهسنگی مشهد افتتاح شد.

علی مسافری رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اولین جشنواره هنری ایران با هدف ایجاد یک ظرفیت جدید هنری در مشهد و پیوند آن به استقبال از بهار طراحی شد.

او در افتتاحیه اولین جشنواره هنر‌های نوری ایران، افزود: تقارن ماه رمضان و بهار یکی از موضوعاتی بود که ما را به فکر فراغت در این ایام انداخت و سبب‌ شد تا اولین جشنواره نور کشور با‌ اکران ۴۰ اثر از هنرمندان سراسر کشور در مشهد برگزار شود.

رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه جشنواره نور یکی از گزینه‌های اصلی مطرح شده در معاون فرهنگی و خدمات شهری بود که آنالیز علمی و پژوهشی آن حدود ۱۰ماه به طول انجامید، ادامه داد: ۴ هکتار از فضای بوستان کوهسنگی برای اجرای این جشنواره مدنظر گرفته شده است.

مسافری بیان کرد: نور یک طرح بین المللی در سراسر کشور‌های دنیا می‌باشد که هر کشور براساس آیین و فرهنگ مختص خود به آن می‌پردازند و ما نیز در مشهد تلاش کردیم تا فرهنگ رضوی، فرارسیدن بهار و ماه مبارک رمضان در آثار اکران شده مورد توجه قرار بگیرد.

او تصریح کرد: این جشنواره با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان آماده برگزاری شد و تا ۱۷ فروردین در بوستان کوهسنگی ادامه خواهد داشت.

توجه ویژه جشنواره نور به فرهنگ رضوی و ماه رمضان

حسین باغگلی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی اقدامات خاص، ویژه استقبال از بهار ۱۴۰۲، پیش‌بینی پهنه‌های مختلف و متنوع در سطح شهر بوده، گفت: ایجاد پهنه‌ها و مکان‌رویدادها، با این هدف برنامه‌ریزی شده تا در قالب برنامه‌های مدون و فراگیر، اجرای رویداد داشته باشیم و آثار تجمیعی باشند.

او افزود: یکی از این پهنه‌های پیش‌بینی شده، پهنه «نور» بوده که یک کار علمی است؛ اتفاقی که در آن، هنرمندانی از سراسر کشور حضور پیدا کرده و حدود  ۴۰  اثر انتخاب شده‌ است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به تقارن تعطیلات سال نو با ماه مبارک رمضان، شاهد حضور پررنگ‌‍ تر مردم در فضاهای عمومی شهری، از زمان افطار تا سحر خواهیم بود که قطعا جشنواره هنرهای نوری ایران، فرصت بسیار مناسبی برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها محسوب می‌شود.

باغگلی با بیان اینکه جشنواره نور در محدوده‌ای به مساحت سه هکتار و در بوستان کوهسنگی احداث شده، تصریح کرد: این جشنواره شامل المان‌های نور، همراه با رویدادهای فرهنگی از جمله پخش داستان‌هایی در حوزه نمایش و تئاتر با جلوه‌های ویژه و خلاقانه است که افتتاح خواهد شد.

 

 

اولین جشنواره هنرهای نوری ایران در مشهد افتتاح شد

اولین جشنواره هنرهای نوری ایران در مشهد افتتاح شد

اولین جشنواره هنرهای نوری ایران در مشهد افتتاح شد

اولین جشنواره هنرهای نوری ایران در مشهد افتتاح شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.