ورود بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی به شهر قم

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: از ۲۴ اسفندماه سال قبل تا ۴فروردین امسال بیش از ۲ میلیون نفر وارد شهر قم شدند که این آمار افزایش ۷ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

ابوالقاسم مقیمی در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۲ که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برگزار شد گفت: از بهمن ماه سال گذشته ستاد خدمات سفر در استان قم فعالیت خود را با توجه به در پیش بودن نیمه شعبان آغاز کرد و تمهیدات لازم از آن زمان برای ایام نوروز نیز اندیشیده شده بود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم عنوان کرد: بیش از ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار دستگاه خودرو بر اساس آمار اداره کل حمل و نقل جاده‌ای از ۲۴ اسفندماه سال قبل تا ۴ فروردین ماه امسال وارد استان قم شدند.

مقیمی بیان کرد: در این مدت بیش از ۲ میلیون نفر وارد شهر مقدس قم شدند که این آمار افزایش ۷ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

او افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته از سوی بخش‌های مختلف نظارتی مجموعاً ۲۴۸۱ بازرسی داشتیم که در این مدت ۱۴ مرکز متخلف پلمب و حدود ۱۶ میلیارد ریال جزای نقدی برای متخلفان صادر شده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به میزان تصادفات در محور‌های استان قم نیز عنوان کرد: از تاریخ ۲۴ اسفندماه سال گذشته تاکنون در حوزه تصادفات برون شهری تاکنون شش نفر جان خود را در محور‌های استان قم از دست دادند.

مقیمی ادامه داد: آمار تصادفات در محور‌های استان قم نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته که دلیل آن خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم همچنین بیان داشت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های حرم مطهر، مقدس جمکران، مساجد، حسینیه‌ها و کمپ‌های بوستان‌ها و ورزشگاه‌ها اسکان یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.