لهستان: قرار نیست تمامی جنگنده‌های میگ ۲۹ را به اوکراین ارسال کنیم

معاون وزیر خارجه لهستان اعلام کرد این کشور قصد ندارد تمامی اسکادران‌های میگ ۲۹ خود را به کی یف ارسال کند.

جنگ اوکراین در حالی سیزدهمین ماه خود را سپری می‌کند که کی یف به دلیل قدرت پایین‌تر توپخانه ای، چشم به کمک‌های تسلیحاتی غرب دوخته است. یکی از تسلیحات درخواستی کی یف، جنگنده‌های پیشرفته است. با این حال، به دلیل پیچیدگی‌های این موضوع، کشور‌های شرق اروپا همانند اسلواکی و لهستان از ارسال جنگنده‌های میگ ۲۹ خود متعلق به دوره شوروی سابق به اوکراین خبر داده‌اند.

به گزارش تل تریدر، پاول پابلونسکی، معاون وزیر خارجه لهستان امروز (دوشنبه) اعلام کرد: گرچه ما وعده داده ایم جنگنده‌های میگ ۲۹ خود را در اختیار اوکراین قرار دهیم، اما قرار نیست تمامی ناوگان جنگنده‌های میگ ۲۹ را به کی یف ارسال کنیم.

وی افزود: روند ارسال این تسلیحات به اوکراین به منظور موثر واقع شدن به صورت مخفیانه انجام می‌شود. تصور نمی‌کنیم ما همه اسکادران میگ ۲۹ خود را به کی یف منتقل کنیم دستکم نه در یک محموله.

پیش‌تر آندری دودا، رئیس جمهور لهستان از ارسال چهار فروند میگ ۲۹ به اوکراین خبر داد. بدین ترتیب ورشو نخستین کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است که اقدام به ارسال جنگنده به کی یف از زمان آغاز جنگ این کشور با روسیه می‌کند.

کرملین پس از اعلام این خبر تاکید کرد ارسال جنگنده‌های پیشرفته به اوکراین باعث گسترش سطح درگیری‌ها خواهد شد.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان می‌گوید ارسال جنگنده‌های پیشرفته به اوکراین از سوی کشور‌های غربی نمی‌تواند تغییر محسوسی در میدان نبرد ایجاد کند. نخست اینکه برای استفاده از این جنگنده‌ها خلبانان اوکراینی باید سال‌ها آموزش ببینند و موضوع مهمتر آن است که روسیه قوی‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی از جمله اس ۴۰۰ را در اختیار دارد که می‌تواند جنگنده‌های غربی را هدف قرار دهد. قدرت توپخانه‌ای در جنگ اوکراین اهمیت بسزایی دارد که در این زمینه دست برتر در اختیار روسیه است.

اکنون کشور‌هایی که پیش‌تر در مدار نفوذ شوروی سابق بودند همانند اسلواکی و لهستان می‌کوشند با ارسال جنگنده‌های ساخت آن دوره به کی یف برای مقابله با روسیه کمک کنند، زیرا خلبانان اوکراینی نیازی به آموزش برای استفاده از این جنگنده‌ها ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۳۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
واقعا تعجبی است !!
۴ تا میگ چه تاثیری دارد ؟؟؟!!!!
کشورهای غربی اینهمه جار و جنجال برای مثلا ۴۰ تا تانک راه انداخته اند !!!ده ها جلسه و مذاکره و .‌‌‌‌.... برای ارسال مثلا ۴۰ تانک به اوکراین !!!
این درحالی است که ایران در عملیات فتح المبین بیش از ۳۰۰ تانک عراقی را منهدم کرد و بیش از ۳۰۰ تانک را به غنیمت گرفت ! فقط در یک عملیات طی فقط چند روز !بیش از ۶۰۰ تانک !!!!!
انوقت چند ماه است کشورهای غربی شلوغ راه انداخته اند برای ارسال ۴۰ تانک به اوکراین !!!!!!
حالا تصور کنید مقابل آنها لشکر ۱۴ امام حسین یا لشکر ۲۷ رسول یا لشکر نجف باشد !
۴۰ تانک خوراک یکساعت است برای لشکرهای دلاور سپاه یا مثلا لشکر ۷۷ خراسان ارتش ایران!
واقعا غربی ها شانس آورده اند طرف آنها دلاوران ارتش و سپاه ایران نیستند !
آخرین اخبار