جمهوری چک: تحت هر شرایطی در کنار تایوان هستیم

رئیس پارلمان جمهوری چک در سفر به تایوان از حمایت پراگ از تایپه خبر داد.

هیات بلند پایه جمهوری چک به رهبری رئیس پارلمان این کشور با سفر دیروز خود به تایوان خشم پکن را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارکتا آدامووا، رئیس پارلمان جمهوری چک امروز (سه شنبه) در جمع نمایندگان پارلمان تایوان ادعا کرد: پراگ و تایپه به وسیله آزادی و دموکراسی به یکدیگر پیوند خورده اند و ما همواره در کنار مردم تایوان خواهیم ایستاد.

او که در پارلمان تایوان سخنرانی می‌کرد، مدعی شد: جمهوری چک و تایوان داستان مشترکی دارند. گسترش آزادی و دموکراسی مسئولیت ماست. نمایندگان و مردم عزیز تایوان؛ من اطمینان می‌دهم که اکنون در کنار شما قرار دارم و در آینده نیز تحت هر شرایطی در کنار شما خواهم ایستاد، زیرا شما با ما هستید و از همین روی، ما نیز در کنار شما خواهیم بود.

گرچه جمهوری چک رابطه دیپلماتیک رسمی با تایپه ندارد، اما رئیس پارلمان این کشور در سفر به تایوان هیات بلندبالایی شامل ۱۵۰ نفر که بیشتر آن‌ها تاجر بودند را با خود به این جزیره برده است.

چین مخالف سفر مقامات رسمی کشور‌های خارجی به جزیره تایوان است، زیرا این جزیره را بخشی از خاک مادری خود می‌داند و هر گونه تلاشی که باعث تضعیف حاکمیت پکن شود را رد می‌کند.

پتر پاول، رئیس جمهور جدید جمهوری چک پس از آنکه در ماه ژانویه با تسای اینگ ون، رئیس جزیره تایوان به صورت تلفنی گفتگو کرد مورد انتقاد تند چین قرار گرفت. این در حالی است که روسای جمهور پیشین جمهوری چک به دلیل منافع رابطه با پکن، تمایلی به انجام اقدامات تحریک آمیز درباره تایوان نداشتند.

برچسب ها: جمهوری چک ، تایوان ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
خیلی خوبه
مرز بندی کشورها و جبهه ای که در آن می خواهند بازیگری کنند داره روشن میشه و وسط بازی کردن کشورها داره تموم میشه
آخرین اخبار