لاپید: نتانیاهو اصلا قابل اعتماد نیست

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان نتانیاهو مبنی بر توقف اصلاحات قضایی گفت که نسبت به وی به شدت بی اعتماد است.

یائیر لاپید، نخست وزیر پیشین و رئیس اپوزیسیون کابینه رژیم صهیونیستی، در واکنش به سخنان نخست وزیر کنونی مبنی بر توقف اصلاحات قضایی گفت که نسبت به بنیامین نتانیاهو بی‌اعتماد است.

نتانیاهو عصر دیروز (دوشنبه) تحت فشار گسترده عمومی و به منظور جلوگیری از فلج شدن نهاد‌های حکومتی و اقتصاد، تصویب قوانین مربوط به طرح «تغییرات قضایی» در کنست را متوقف کرد تا با مخالفان گفتگو کند، اما مخالفان با تردید به نیت او نگاه می‌کنند.

خبرگزاری اسپتونیک روسیه امروز (سه شنبه) به نقل از یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون کابینه رژیم صهیونیستی در پی تعلیق طرح تغییرات قضایی از سوی این کابینه گفت: کسانی که با «بنیامین نتانیاهو» کار کرده اند، می‌دانند که مهم است هوشیار بمانند.

لاپید صبح امروز، سه شنبه به روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گفت: باید مراقب باشیم و مطمئن شویم که هیچ کس با کار‌های نمایشی ما را فریب ندهد.

لاپید درباره تیم حزب خود (آینده وجود دارد) که برای انجام مذاکره با نتانیاهو به نزد «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی خواهد فرستاد، گفت: «اورنا باربیوای» و «کارین الحرار» از نمایندگان کنست و «عودید غازیت» مشاور حقوقی حزب و «نعما شولتس» که مدیر کل دفتر نخست وزیری بود، مذاکرات را رهبری خواهند کرد.

نتانیاهو دوشنبه شب در یک نطق تلویزیونی گفت: تصمیم گرفتم برای حصول یک توافق گسترده که از مسئولیت ملی سرچشمه می‌گیرد و جلوگیری از چند دستگی بین اسرائیلی‌ها، رای کنست درباره قانون تغییرات قضایی را به حالت تعلیق درآورم.

وی تاکید کرد رای تغییرات قضایی را به تعویق می‌اندازیم، اما هرگز از آن دست نمی‌کشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار