استاندار سیستان و بلوچستان:

کم کاری دستگاه‌ها برای کاهش حوادث جاده‌ای، پذیرفتنی نیست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کم‌کاری هیچ دستگاهی، در خصوص وقوع حوادث جاده‌ای قابل پذیرش نیست، دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص نظارت کنند.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان  گفت: بازرسان مربوطه پیگیری لازم در زمینه نقش دستگاه‌های اجرایی پیرامون تصادفات را بررسی نموده و گزارش دقیقی به شورا ارائه نمایند.

وی گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی، تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات در سطح جامعه دارد که در این بین صدا و سیما، آموزش و پرورش، دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی نقش اساسی دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: وقوع هر حادثه رانندگی، هزینه‌های گزافی را برای خانواده‌ها و سیستم‌های درمانی و خدمات رسان تحمیل می‌کند که بیشترین هزینه یک تصادف، مربوط به مشکلات روحی و روانی است که برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

کرمی بیان کرد: با شناسایی نقاط حادثه خیز و افزایش تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در این مسیر‌ها برنامه ریزی لازم در جهت کاهش حوادث صورت بگیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تاثیرات منفی وقوع حوادث رانندگی در سطح خانواده و جامعه افزود: با پیشگیری از وقوع یک تصادف می‌توانیم از آسیب دیدگی چندین خانواده جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند؛ تجزیه و تحلیل دقیق از وقوع حوادث ارائه نمایند و جلسات لازم را برگزار و با تلاش مضاعف، نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنند.

کرمی با اشاره به وجود خودرو‌های پلاک مخدوش در سطح استان اذعان کرد: باید وضعیت این خودرو‌ها به زودی مشخص و قوانین راهنمایی و رانندگی بدون هیچ گونه چشم پوشی و اغماضی در سطح استان به درستی اعمال شود.

وی خاطر نشان کرد: همه مسئولین باید تلاش نمایند در چند روز باقی مانده تعطیلات عید نوروز، شهروندان در حوادث رانندگی دچار مشکل نشوند.

استاندار با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در زمینه افزایش تجارت از طریق مبادی ورودی و خروجی استان بیان داشت: بعد از ایام تعطیلات نوروز، شاهد افزایش تردد خودرو‌های های سنگین در جاده‌های استان خواهیم بود که باید اقدامات پیشگیرانه را در زمینه کاهش تصادفات افزایش دهیم.

کرمی با تاکید بر خدمات رسانی شایسته به مسافرین نوروزی تصریح کرد: خدمات رسانی به مسافرین نوروزی باید با حساسیت ویژه و مناسب باشد تا شاهد جذب گردشگر در سطح استان باشیم.

وی اذعان کرد: انتظار داریم؛ دستگاه‌ها و فرمانداران در عرصه سفر‌های نوروزی و امور مربوط به خدمات رسانی به مسافران، نوآوری و خلاقیت داشته باشند که این خلاقیت و نوآوری سبب پیشرفت در کار‌ها خواهد شد.

استاندار با اشاره به اعلام هشدار از سوی هواشناسی بیان کرد: شهرستان‌ها با تشکیل ستاد مدیریت بحران در جهت پیشگیری از حوادث احتمالی اقدامات لازم را انجام داده و آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار